• Svar på tråden Vad ska ni äta i dag 25
  • Fjuppan

"Spaghetti Speziale med massa frikadeller"... (Alltså kalvfrikadeller i tomatsås med spaghetti till)!

• Grålle

Vi åt potatisgratäng (lata påsvarianten), lövbiff med vitlökssmör och haricots verts stekt med vitlök och steksky+rödvin.

• annahagg

här blev de grillade taco färsbiffar med friterade pommes,

• Mumu

Het ingefärskyckling med jasminris. Starkt och gott!

Bäst just nu: HIMYM
  • nollåtta

Jag och sambon käkar ute ikväll, indiskt på Tre Indier. Bästa indiska stället på Söder.

• Mumu

Absolut sushibuffé till lunch, utan tvekan! Det är så himla sällan som jag och sambon är lediga en vardag tillsammans och eftersom vi arbetar i olika städer så kan vi inte lunchdejta heller. Så när det väl händer är lunchmenyn spikad, sushibuffé på favoritstället.

Ikväll... det minns jag inte. Det står väl nåt på matlistan, antar jag .
    Bäst just nu: HIMYM
  • snart 4

lunch blir hos mamma och pappa och middag blir hemmagjorda hamburgare med gurka, tomat, sallad och hemagjord dressing- 1/2 dl creme frech, 1/2 dl chilisås och 5 msk bostongurka. enkelt och super gott... kanske hemmagjorda pommes till det.

• Night Angel

lunch blir hemgjord potatismos och så korv till.
    middag vet jag inte än..eller jo blir helstekt kotlettrad med potatis o gräddsås..det får det bli

DET FINNS INGEN VÄG TILL LYCKAN.DEN FINNS I DITT INRE!
  • Lipgloss

trots hällregn grillar vi idag.
    Marinerad älgentrecote, bea, potatisklyftor i ugn, färsk mango, sallad.
    Och en räkcocktail med sw. chilisås, vårlök, räkor, avocado, gurka o mango till förrätt. Har varit sugen på det hur länge som helst! :)
    Får se om vi orkar efterrätt...annars väntar grönsaksstavar med dip till en film ikväll.

Svar på tråden Vad ska ni äta i dag 25