Inlägg från: emma enhörning |Visa alla inlägg
  • emma enhörning

Vårkläder till 1-åring! Hjälp!

Oj, va mycket en del verkar ha... Mitt tredje barn blev 1 i början på mars och denna gång har jag lovat mig själv att inte köpa hem en massa onödigt.
    Här hemma behövs det en tunnare vårjack, tunn mössa och fingervantar. Ett par regnbyxor i modell med hängsle, ett par ordentliga skor och att par gummistövlar...

Än så länge funkar overallen, eller jackan i vagnen. Men tanken är väl att hon snart hakar på sina systrar i sandlådan och då är det bra med ett par regnbyxor. Regnjacka skippar jag då hon får sitta i vagnen regniga dagar...

Jaa, det är nog det. Men här hemma finns grejer i överflöd trots att jag precis rensat så det ska nog inte vara några problem om jag skulle behöva något mer...

Köp i omgångar är mitt tips, känn efter efter hand vad ni beöver. Gör du bara en lista och shoppar loss efter den tror jag ni köper för mycket!

• emma enhörning
    mrs maniac skrev 2010-03-27 23:10:09 följande:
    grabben är 14 mån. och blir allt vassare på att gå och springa igår var vi och köpte vanligt regnställ, ofodrade stövlar med plats för tjock ullsula och jympadojor. när du köper skor ska innermåttet på skon vara mellan 15-20mm större än själva foten, det finns bra mätgrejer på nästan alla skoaffärer. utöver det har vi fleecejacka, en täckväst, och jag funderar på att köpa fleecebrallor med, att ha under galonisarna, det lär ju bli lite gåövningar i dikeskanten, haha. ha en kul shoppingrunda =) ps, på bvc (eller i boken) kan du ju kolla ungefär var hon kommer ligga i längd om du följer kurvan, det kan ju iaf vara en riktlinje
    På vår- sommarskor räcker det gott med 1- 1,5 cm framtill!
Svar på tråden Vårkläder till 1-åring! Hjälp!