Inlägg från: Sandris82 |Visa alla inlägg
  • Sandris82

Vårkläder till 1-åring! Hjälp!

Hejsan!
    rekommenderar vatten- och vindtäta skalkläder till en ettåring. Vi har kört med Pop s jackor och fleecar och Lindex har jättebra liknande skalbyxor (från stl 80 tror jag) i år fick mina tjejer jättebra fleecebyxor från Stadium (99kr Everest) att ha under skalbyxorna. detta kommer man långt med när barnet inte är på dagis eller om man inte tokleker med barnet ute när det regnar

Dom flesta regnkläderna är från stl 80 eller 86/92 men det gör inget om de är stora när du köper dem, det funkar bra ändå. Abdeko är ett prisvärt märke tycker jag köpte också didriksson regnkläder till stora flickan som hållt hennes höga slitage, men de kostar lite mer (hittade dock på rea!)

Stövlar och skor tycker jag är VÄLDIGT induviduellt, en del barns fötter växer tre stl på en säsong (min stora flicka) medan andras nästan inget (min lilla tjejs.) Vi hade på ettåringen ett par gummistövlar från coop typ, och ett par bättre (stadiga) gympadojor. Sen när värmen kommer är det ju kalas med sandaler som håller "om" foten lite, men personalen på skoaffärerna brukar vara jätteduktiga på vad barnen behöver.

Lycka till! Kram

• Sandris82

Måste skriva lite till Vantar!? blir galen, har nog inlett en lite lätt manisk jakt på "den ultimata vanten".... tips? Nu är ju mina tjejer lite större än TS (2år och vild, 4 år och lugn) och går på dagis, men ändå!?

Svar på tråden Vårkläder till 1-åring! Hjälp!