Inlägg från: Tankgirrrl |Visa alla inlägg
  • Tankgirrrl

Vårkläder till 1-åring! Hjälp!

Jag har bara läst ts! men jag skulle köra när det är geggig och regnigt fleecebyxor med galonbyxor över, vi valde det istället för fodrat regnställ för vi tänkte att blir hon blöt så är det bara att byta fleecebyxorna man har under! mycket bättre än att byta hela galonbyxan!.

Skaljacka är som en vindjacka och fleece i ett, vi köpte en Pop på tradera för 165kr i strl 92, så det går att fynda!

Sen vill jag typsa om jättebra överdragsbyxor! Lindex för 149:- vi använde dem förra året när dottern var ett och även denna vår de sitter bra, är vattentäta och billiga!

Satsa på ett par fodrade gummistövlar, men det kan vara lite klurigare att gå i gummistövlar om man inte är så stadig men om hon får ha dem inne och leka med dem kanske hon en dag provar att gå med dem.

Sist vill jag tipsa om POPs fleecefodrade galonvantar! bästa köpet jag gjort! hett tips till barn på dagis eller barn som är ute mycket.

Lycka till med alla inköp!

• Tankgirrrl

Glömde skriva att skaljackan används med fleece från nu till ungefär september/ oktober och under sommaren använder vi antingen bara fleecen eller skaljackan så det är en allaround- jacka typ, det är bara när det är riktigt kallt vi använder overall!

Svar på tråden Vårkläder till 1-åring! Hjälp!