Anonym (n) skrev 2010-06-18 07:50:54 följande:
Välkommen Bea
Det är viktigt med en bra kontakt när man har borderline - ens stora problem ligger ju inom spannet relationer... En kall oempatisk, teoretisk, raljerande översittare till psykolog göre sig inte besvär.
Jag pratar också massor hos terapeuten. Fast i måndags blev jag så totalknäckt. Jag själv tycker att jag gått långt, då säger han att vi bara skrapat på ytan... Att jag måste ta itu med den fobiska rädslan för känslor som jag har. Att det kommer att innebära "gråta blod" - men att jag måste.
Helt förstörd blev jag, kunde inte hitta motivationen och det kändes bara som att jag var t o m en dålig patient...
Skall dit en sista gång innan sommaren. Hoppas att jag far dit i alla fall.
Tack så mycket!!
Mitt beteende håller på att förstör min relation, det vet jag om, och jag verkligen fullkomligt HATAR mitt sätt att vara mot min sambo som inte alls förtjänar det "ovett" som han får titt som tätt.
Min svartsjuka är enorm!! Han känner sig kvävd och jag är livrädd för att förlora honom, då han betyder så oerhört mycket för mig! Han är min klippa!
I början av våran relation så sa jag "jag är jobbig att leva med, du kommer inte att orka" så himla många gånger. Jag var rädd för att ge mig in i en relation med honom, för jag visste redan då att han är en sån som jag kommer att älska och mer eller mindre bli beroende av om jag skulle tillåta mig själv att bli kär och fortsätta med honom.
Han sa varenda gång "jag är stark, jag klarar det, vi pratar om det, vi löser det tillsammans som kommer upp, jag är inte som alla andra du varit med" osv.
Han fick mig att tro på honom, och våga bli kär och låta mig älska honom.
Nu står vi här, knappt ett år senare, och han säger själv "jag var inte så stark och tålig som jag trodde, förlåt, jag lovade för mycket..."
Och då får jag panik, fullkomligt panik! Och nästan känner att jag inte behöver leva om jag inte får leva utan honom, att jag ändå aldrig kommer kunna ha en bra och sund relation med någon.
Han har sagt att han kommer att följa med mig på samtal om jag vill det, för att han ska kunna förstå vad som "händer i mig". Men frågan är om det kommer att hjälpa...
Jag får ju mina "utbrott" ändå...
Blev ett långt inlägg, hoppas ni orkar läsa.