Ni med borderline, hur fungerar ni i relationer?
Det blev så totalkaotiskt allting, jag känner bara att jag skiter i det här nu. Den sommaren som jag trodde skulle bli "bra" ser nu ut att bara bli skit.
Min sambo och jag bråkar, jag vägrar att prata med honom och säger bara "ser du inte, jag vill vara ifred". Han skriker och gapar om att gå skilda vägar, då säger jag "vad sade du, jag hörde inte" - suck. Tala om att man är helkoko.
Jag hade aldrig i mitt liv kunnat föreställa mig att allt skulle vändas om som en pannkaka. Under hela året så har det varit incidenter, endel värre än andra - men det här är ju som att hårddisken kraschat. Det trodde jag inte skulle hända. Just det att jag ser inte ljuset i mörkret - tidigare i år har jag sett små prickar av ljus och hittat vägen ut, men nu är det becksvart.
Problemet är att det är terapeutens bemötande och det han sade (framför allt vad jag hörde) som gör att jag inte kan gå dit. Jag skiter i det - sambon är naturligtvis fruktansvärt upprörd och innerligt besviken. Men det är som att ingen förstår mig. Ser dom inte att jag slåss för mitt liv - hur skulle jag då kunna gå till terapeuten eller överhuvudtaget göra något?
I sådana här situationer fungerar inte relationen. Ingen klok människa skulle vilja vara i min sambos ställe.
Har ni diskuterat detta förut? Vid ett tillfälle där du har mått bra och kunnat ha en bra konversation om hur han bör agera för att hjälpa dig när du mår så här? Alla är olika och behöver olika saker i denna situation, men det är ofta svårt för omgivningen att förstå hur de ska agera.