Anonym skrev 2010-11-10 11:09:59 följande:
Efter många misslyckade försök med SSRI så försökte jag också klara mig utan medicin. Tänkte att hur svårt kan det vara. Men den effekten jag får av min nuvarade medicin, den hade jag aldrig kunnat få på egen hand. Jag ångrar att jag inte började med den tidigare, för en stor del av mitt liv har slösats bort.
Det är bra att man inte tar medicin i första taget, men om det känns hopplöst utan så ska du inte vara rädd för att prova, eller skämmas.För mig är det lika naturligt att ta medicin för psykiskt dåligt mående som för att ta insulin vid diabeter. Det underlättar ens liv även om man inte blir helt botad. Har du ätit medicin för det tidigare?
Jag har aldrig ätit mediciner innan eller ens sökt hjälp innan.
Det var i somras som jag efter en veckas isolering och total hopplöshet som jag tillslut vaknade upp och tänkte,
nej, såhär kan jag inte ha det. Nu måste jag göra något.
Så jag sökte runt på nätet och hittade Borderline. Jag läste och bröt ihop efteråt.
Jag var förfärad men lättad, för allt stämde ju. Allt utom att jag inte är självmordsbenägen.
Med facit i handen kändes det som, kan jag se tillbaka på hela mitt liv och inse att detta är ju vad som varit fel.
Jag ÄR inte en ond människa, och jag kan få hjälp.
Måndagen veckan därpå kontaktade jag vårdcentralen och fick dra min historia. Läkaren remitterade mig till psyk, där har jag nu varit på två intervjuver.
Vad som händer nu vet jag inte, jag väntar fortfarande på svar.