Anonym ("ond") skrev 2015-04-02 17:01:29 följande:
Usch, fyfan, jag känner mig så jävla instabil just nu.
Vänder mig till er, för att ni kanske förstår ...
Kom ju ur ett destruktivt förhållande för knappt två veckor sen - och jag har REDAN börjat få panik av ensamheten ...
Har talat ytligt med ett par andra män sen dess ... antagligen för att "fylla tomrummet" ... men det slutar bara med att jag känner "blä" och blir sjukt äcklad av mig själv för att jag får såna impulser att söka sällskap av andra.
Är det nån mer som håller på såhär, mot sig själv ?
Det jag innerst inne vill ha är trygghet och att vara omtyckt ... Men detta tycks sätta mig i situationer där den jag söker tröst hos, vill ha sex med mig... vilket gör det hela ännu mer destruktivt, om jag går med på det.
Har bestämt mig för att SLUTA söka tröst och trygghet hos män iallafall ... för jag kommer inte få det. Det enda jag kommer få är ett erbjudande om kuk i röven.
Jag tror jag har extremt svårt att må dåligt ... den där känslan av att livet är värdelöst och att allt bara är extremt meningslöst. Jag tenderar att försöka kväva den känslan med att spendera pengar, sexuella kontakter eller andra impulshandlingar som kan skapa spänning/intresse för livet igen. Det är som om jag med alla medel jag kan, försöker hindra mig själv från att grotta ner mig i det depressiva ... för om jag faller ner i mörkret, blir jag självmordsbenägen. Jag försöker liksom rycka upp mig, på ytterst tveksamma sätt.
Funderar på att bara BLOCKERA alla kanaler för kontakt med andra... för sex är ett jävla missbruk för mig ... jag kan inte sköta det på ett hälsosamt sätt.
Jag vill ju bara må bra ... och jag MÅR ju bra av saker som är konstruktiva ... ex. goda träningsresultat, framgång i studierna, och andra utmaningar jag tar mig igenom. Steget till det konstruktiva är dock så långt ... så långt ibland ... och jag tenderar att med snabbt verkande metoder, försöka trösta mig själv.
Tack för att ni läste ... Kanske är någon i samma situation..
Jag fungerar likadant. Kom in i en rejäl svacka för några dagar sen efter att ha mått rätt okej ett tag. När den värsta biten har lagt sig så börjar jag leta bekräftelser hos andra direkt! Jag känner mig så jävla patetisk!
Man tittar sig omkring och ser lyckliga par hålla varandra i handen, ett par med en barnvagn eller människor som faktiskt njuter av att vara själva. Allt det där känns så långt bort från mig.
Det enda jag drömmer om är att få träffa någon som älskar mig och håller i min hand genom allt. Jag vill ha en familj som jag kan få komma hem till, pussa på och ta hand om. Istället sitter jag här ensam i min tomma lägenhet och jag vet liksom inte vart jag ska börja. Hur ska jag skaffa en okej självkänsla så någon orkar vara runt mig? Hur fan ska jag vara nöjd med livet den största delen av tiden? Kommer det någonsin att bli bra? Kommer jag någonsin att lyckas få det livet jag vill ha?
Det känns ibland som att jag bara gör mig "redo" för nästa relation. Som att jag ska forma någon som man vill vara med. På ett sätt så känns det rätt fejkat, jag har ju formats så här?
Jag har inte lyckats uträtta mycket vettigt alls den här veckan, jag orkar inte när jag mår så här.