Ni med borderline, hur fungerar ni i relationer?
Och som du skriver, du har utvecklats mycket. Du kanske inte alls kommer att ha de problemen i relationen som du haft innan.
Jag märker verkligen nu att det sker förändringar innanför mitt lilla pannben.
Är lite nyfiken ni som lider borderline hur ni ser ut ett förhållande, hur en kille ska vara så ni ska vara nöjda? Min erfarenhet säger för att kunna funka, killen måste be hela tiden förlåt å tackar varje sekund om det är möjligt. Ska bekräfta er å skämma borta er så mkt så möligt å ska göra allt enligt era sätt. Kille få inte vara trött å få inte må dåligt men samtidigt ska vara känslig å igen är inte säkert hundra procent att det kommer att funka man går på nålar. Kille ska inte kritisera lr säga något emot er å inte ens få ha en annan åsikt å bara bekräfta er, oavsett om har inte gjort något fel ska be om ursäkt. Om killen är inte så i slutändan ni beskriver honom som en svin. Å igen om kille är så förmodligen ska vara så mkt tråkigt så ni kommer att bli trötta å lämna honom. På min förhållande jag var på en ständig försvar att försöka förklara att jag har inte gjort det som jag har blivit anklagat. Har blivit anklagat att jag har bekräftelse å kontrollbehov samt att jag är svartsjuk medan jag hade mina ursäkt som förmodligen har reagerat på denna sätt vid två lr tre tillfällen men jag har blivit stämplat utan att vara så å samtidigt min ex har reagerat å har bevisat flera gången att faktiskt det är hon som har dem känslorna som jag nämnde å inte jag å hon har lagt över mig. Har ni nån aning hur mkt krävande ni är? I verkligheten tror oavsett kille hur ska vara i slutändan kommer att vara alltid den svinen som har besviken er. Så det finns den perfekt kille där ute för er? Å om jo hur ni tror den kille ska vara?
Jag önskar att jag kunde styrka mina tankar bättre och vara mer rationell. Jag tänker hela tiden på mitt ex ord, att jag förstörde hans liv. På en rationell nivå så vet jag att det inte är sant då de saker han hänvisade till va han själv som orsakat utan min medverkan. Men endast det faktum att han tänker att det är mitt fel, gör att jag tar det på mig. Jag kan inte värja mig från andras tankar om mig.
Och jag känner mig paranoid runt mina vänner. De bjuder ju aktivt in mig till saker, så de borde ju tycka om mig då. Men jag kan inte bli av med känslan av att jag inte har något att erbjuda, att de egentligen inte alls tycker om mig det minsta lilla. Jag vill bara låsa in mig, komma bort från alla för att skydda mig själv. Jag vet inte hur jag någonsin ska finna ett lugn inom mig, hur jag ska få ångesten inom mig att tystna...
Skulle gärna vilja skicka en kram till er här inne. Borderline förstörde tolv år av mitt liv men jag är idag glad att jag höll i hårt, kämpade, tog mig igenom det och överlevde.
Nu har jag hittat mig en man som gjort allt för att förstå mina brister och svagheter och har hjälpt mig mycket med att få mig att må bättre med mig själv. Känner mig trygg för första gången i mitt liv och snart kommer vårt första barn. Känns som att, och jag hoppas att på att min borderline nu håller på försvinna.
Kram på er och kämpa på!
, men jag brukar kolla på lite roliga klipp och så, då kan det kännas lite bättre för stunden. Tränar du något?
Har ni barn?
Nu har jag börjat dejta en ny kille. Snabba vändningar här, men har bara träffats en gång hittills. Jag gillar känslan i början, när det pirrar i hela kroppen när man får ett sms och man blir överlycklig över att träffas. I bakhuvudet har jag dock alla tankar om att min ångest kommer triggas igång så fort det börjar bli seriöst och sabba allt som vanligt. Men denna gången ska jag göra mitt bästa för att kväva den ångesten, bara låta tankarna flyta i huvudet men inte berätta om dom för killen. Jag tänker inte visa mig svag igen och riskera att han utnyttjar det som ett tillfälle att trampa på mig.
I övrigt så är jag väldigt glad över mitt liv nu. För några månader sedan ville jag inte ens leva, men nu tycker jag livet är helt fantastiskt. Även om såren är djupa från exet så kan jag samtidigt se allt det positiva som kommit efter det. Mitt liv hade aldrig varit så här bra om jag stannat med honom. Då hade det varit fortsatt berg-och dalbana stup i kvarten och en konstant känsla av att aldrig va bra nog. Jag hade aldrig tagit steget att lämna på egen hand, och då hade livet lätt kunnat löpa på så. Bara misär. Så nu vill jag bara tacka honom för att han gjorde slut, så jag kan få en bättre framtid. Jag är ännu inte där att jag kan förlåta honom för hans agerande och faktiskt mena det, men det känns som att det är på god väg.
Hur går det för er andra?