Anonym (under utredning) skrev 2010-12-21 09:43:52 följande:
Nu har jag varit hos min terapeut igen.
Hon stressade mig och ville medvetet få fram en reaktion den här gången, eftersom jag innan alltid hållt tillbaka och inte velat visa min "mörka" sida.
Men nu brast det.
Jag spydde ur mig 2 veckors uppdämd ilska, frustration och uppgivenhet.
Det kändes skönt.
Hon rekommenderade mig ett läkarbesök om jag var intresserad av medicin för att sämpa mina humörsvängningar, något jag tidigare varit skeptisk till.
Men nu har det varit så illa att det tar min energi, att alltid vara upp och ner, svänger så hastigt och jag vill bara kunna slappna av.
Så jag tackade ja till läkarbesöket.
Killen och jag har som sagt tagit en liten paus och jag har inte hört av mig alls nästan, men han skickar små mess ibland.
"saknar dig, tycker om dig massa" och sådana saker.
Och jag saknar honom också, är bara rädd, som vanligt. Och just nu måste det vara paus. Tills jag orkar ta tag i det igen.
Nu hoppas jag på en god jul, vilket jag önskar er alla i tråden också =)
Bra att du ändå fick ur dig saker när du var där, det är ju det som också visar på hur vi är. Så dom får ett hum om varför vi sitter där.
Jag är jättedålig på att berätta hur jag verkligen mår, oavsett vem det är till. Jag håller alltid god min, skrattar, är trevlig osv när jag är på läkarbesök o samtalsbesök.
Jag hade med mig min sambo på läkarbesöket, för att han skulle kunna fylla i och tala om hur det egentligen är hemma och hur jag fungerar.
Det hjälpte mig mycket!
Jag äter medicin mot humörsvängningarna, och det har ändrat hela mig!!! Vilken skillnad!
Hoppas att du får ordentlig hjälp, jag vet att man är anti medicinering, men det kan också vara det som skiljer på hela ens liv från dåligt till bra.
Stor kram och lycka till!