Inlägg från: Anonym (under utredning) |Visa alla inlägg
  • Anonym (under utredning)

Ni med borderline, hur fungerar ni i relationer?

Bättre dag idag.

Har pratat i telefon med honom nu. Vi har beslutat att inte bryta men att ta en paus över jul.
    Hålla kontakten och att ses igen efter jul/nyår.
    Vi behöver båda distans och lite andrum.

Han säger att han saknar mig ich att han vill hjälpa mig med att säga till när han ser att jag går över gränsen.
    Jag i min tur har lovat att inte slå bakut när han stoppar mig i mitt agerande.

Är så glad att jag tog mod till mig och ringde, för jag ville inte förlora honom på ren stolthet. Han sa att han inte ringt eller svarat eftersom han inte vetat vad han ska säga. Vi pratade en stund och det kändes bra.
    Vi sa att vi ska höras av under hela julen, att vi saknar varann och avslutade samtalet med puss o kram.

På fredag ska jag till psyk igen. Ska ta upp detta då, att jag vill ha verktyg att hantera mina relationskänslor.
    För han är den jag vill vara med och nu har jag skrämt honom, vill visa både honom och mig att jag är mer än detta.
    Man ska aldrig förlora sig själv i en relation, oavsett om den ena parten bär på diagos eller inte!

Om hans humör och välbefinnande blir det enda ni jobbar för, att han dikterar villkoren och "skyller" på sitt psyke är en farlig signal som borde tända alla varningslampor.
    Om du bara två månader in i förhållandet mår skit, då ska du lyda mitt tidigare råd

Spring för allt vad tygen håller!

Vi borderlinare och andra med psykisk diagnog KAN ha en relation, men vi får aldrig glömma hur den andre mår.
    Man måste vara medveten om sitt beteende och vilja jobba med det, inte bara räkna med att ens partner ska stå ut.
    Låt inte förhållandet äta upp dig.

Spring, lämna, gå vidare eller whatever phrase you want to use.
    Är han inte beredd att jobba med sig själv för sin egen skull kommer det bara sluta i katastrof.
    Anonym skrev 2010-12-15 16:15:44 följande:
    jag har Borderline och fick diagnosen förra året i samband med sjukpensioneringen.
    jag pendlar väldigt i humöret!
    aggressiv och kastar saker,ledsen,tror inte att han älskar mig,känner mig avvisad lätt..
    men trots mina relativt stora problem och 6st psykiska diagnoser så har vi varit ett par i snart 6år!
    aldrig haft en paus!
    Jag var med samma man i 13 år innan och då visste jag inte om min diagnos.
    Men det var tufft för honom. Inget jag vill utsätta en till för.
    Denna ¨gången måste jag jobba med mig själv, annars ska jag inte vara med en partner.
    Anonym (måste) skrev 2010-12-15 16:54:29 följande:
    Jag mådde skit innan jag skrev att "han ringde upp nu" för det skrev jag innan. Det var som att världen vände och jag känner mig "glad" nu igen.
    Samtidigt blir jag så jäkla orolig å skraj när ni skriver som ni gör, för ni har ju säkert rätt =( Men jag är så dum att jag ändå kommer fortsätta kämpa :( Jag ska börja prata med kurator ang. annan sak, så det kanske kan vara bra timing nu då ifall jag kommer bli mer knäckt?! =( Jag kommer såklart även att prata om honom.
    Han skickade mig precis musikvideo med "me atloaf" " I wo Uld do anything 4 love"
    Hans humörsvängningar skapar samma svängningar hos dig.

Du måste fråga dig?
    Är det värt det?

Han projicerar över sitt psyke på dig. Är du stark nog?
    Vill du leva genom en annan.

Anything for love, but i wont do that...
    Kan man tolka åt båda hållen.
    Anonym (måste) skrev 2010-12-15 17:09:06 följande:
    ja, vad menar han med "but i wont do that"?????  :-/ resten av texten är ju ganska klockren osv... hm.. jag får skicka å fråga honom, men hur ska jag fråga? jag skickade bara ett hjärta tillbaka..

jag tror att jag är stark nog, men det är svårt att veta.. det känns iaf tryggt att veta att han eg. själv vet att han har problem och att han ÄR känslig, han säger själv att det behövs en stor jävla uppslagsbok för att kunna förstå honom.
    Alltså, du verkar vara ganska bra på att överanalysera du med.

min kommentar var inte vad jag trodde han menade, utan kanske vad du borde mena.
    (hmmm....blev rörigt, men hoppas du fattar)

Fråga inte om vad han menade, då startar du bara en onödig konfrontation som inte behöver finnas.
    Han menade nog bara att skicka något fint till dig.
    Anonym (måste) skrev 2010-12-15 17:14:15 följande:
    Haha, som sagt, jag har också saker jag behöver jobba med, och ja, jag överanalyserar en hel del, och ältar!! Men seriöst, jag funderade vad han menar i texten då han sjunger så, vad vill han inte göra liksom???
    Killar tänker sällan så långt som på hela texten.

Chilla och tänk att han gav dig en fin låt, han gillar dig.

Nu har jag varit hos min terapeut igen.
    Hon stressade mig och ville medvetet få fram en reaktion den här gången, eftersom jag innan alltid hållt tillbaka och inte velat visa min "mörka" sida.
    Men nu brast det.

Jag spydde ur mig 2 veckors uppdämd ilska, frustration och uppgivenhet.
    Det kändes skönt.
    Hon rekommenderade mig ett läkarbesök om jag var intresserad av medicin för att sämpa mina humörsvängningar, något jag tidigare varit skeptisk till.
    Men nu har det varit så illa att det tar min energi, att alltid vara upp och ner, svänger så hastigt och jag vill bara kunna slappna av.
    Så jag tackade ja till läkarbesöket.

Killen och jag har som sagt tagit en liten paus och jag har inte hört av mig alls nästan, men han skickar små mess ibland.
    "saknar dig, tycker om dig massa" och sådana saker.
    Och jag saknar honom också, är bara rädd, som vanligt. Och just nu måste det vara paus. Tills jag orkar ta tag i det igen.

Nu hoppas jag på en god jul, vilket jag önskar er alla i tråden också =)

Då har man fått vissa sanningar över jul iallafall.

Killen har bullshittat mig sedan länge, han hade kvar mig som en leksak medans han sökte sig till andra.
    Tog honom på nätet på bar gärning. Han försökte inte ens smyga med det.
    Så samtidigt som han skrivit massa gulliga sms till mig om hur han saknar mig och kallat mig hjärtat och sånt så har han haft kontakt med andra tjejer för sexuell kontakter.
    May he burn in hell!!

Jag hittar inget jobb, får ingen hjälp av soc och kommer snart bli utförsäkrad.

Ärligt talat, perioden som gått känns piss o skit helt och hållet.
    Igår körde jag bil (ensam) och när kurvan kom närmare så funderade jag på om jag skulle svänga eller inte.
    Jag svängde, mina barn dök upp i huvuvet.

Ringde psyk efteråt, fick en tid i nästa vecka.

Anonym skrev 2011-01-05 12:06:58 följande:
    Egentligen är det sjukt dåligt att man får vänta så länge när man varit så nära självmord.

Förstår att det känns skit just nu. Det sista man behöver när man är i denna situation. Försök fokusera på dina barn och ta hand om dig själv. Och ge honom inte en ny chans. En gång otrogen alltid otrogen. Stämmer inte alltid, men alldeles för ofta för att man ska ta den risken i ditt läge.
    Nära självmord är nog att ta i. Jag har ju haft tankarna innan, men inte såhär.
    Tidigare har jag alltid vetat att jag innerst inne inte kommer genomföra det, jag har mest varit en attientionwhore, velat bli upptäckt i tid och fått andras sympatier.
    Men aldrig försökt eller sagt något till andra.

Men igår ville jag bara avsluta och jag kände mig inte rädd. Orken är slut.
    Jag har inget kvar att ge. Kämpaglöden dog.
    Anonym (fighter) skrev 2011-01-06 16:21:35 följande:

Jag tänker mycket och ibland hamnar jag i "bitterträsket" där jag enbart känner mig besviken på andra samt ställer krav på dem hur jag tycker de ska handla gentemot mig.

Tror att  tankarna kan
    många gånger vara ens förgörare....

Word!
Svar på tråden Ni med borderline, hur fungerar ni i relationer?