Inlägg från: Anonym (under utredning) |Visa alla inlägg
  • Anonym (under utredning)

Ni med borderline, hur fungerar ni i relationer?

Inga bra veckor...helvete också...
    Varför i helvete kan jag inte bara ta tag i allt?

Huvudet i sanden på riktigt nu. Jag har avbokat terapin två gånger eftersom jag inte känt mig motiverad.
    Jag bara är...inge mera.
    Gnistan finns inte.

Fan i helvetes....faaaan!
    Ja, jag svär när jag är frustrerad. Fult jag vet.

Men jag vill bara bli/vara NORMAL!!!

Inga bra veckor...

Nu har det hänt lite grejer.

Killen är historia, tack o lov. han gav sig inte och hängde i länge.
    Men han svek mig och jag vill inte ha honom tillbaka.

Jag har fått ett jobberbjudande. Shit.
    Nu går jag på bidrag och bara längtar efter att få jobba.
    Och så kom det, ett erbjudande.
    60 mil hemifrån. Crap!

Jag ska upp och hälsa på nästa vecka, och om de gillar mig så flyttar jag inom två veckor.
    Idag undar jag om jag är dum i huvudet...vad ska jag göra där?
    Utan barnen, utan familj och vänner.

Men jag kommer söka hemåt hela tiden, jag ska inte bo där förevigt.

Funderar på om min borderline kan bli värre av detta? Eller bättre?
    Ingen aning.
    Allt jag vet är att jag ser fram emot intervjun och fakriskt mot flytten också.
    Även om jag kommer sakna ihjäl mig efter barnen, mina älskade barn.

Igår var jag hos läkaren. Han pratade om medicinering och dess fördelar men också nackdelar.
    Han sa att valet givetvis var mitt om jag ville ha medicin eller inte.

Jag valde att inte äta mediciner.

Sen ringde jag terapeuten och sa att jag inte är nöjd med våra samtal.
    Känns mer som om jag sitter hos en kurator och pratar av mig. Jag vill ju jobba med problemet, lära mig att ta mig igenom de svåra situationerna.

Vill inte älta det som hände i min barndom eller hur mamma förmodligen lider av samma sak utan att veta om det.
    Och terapeuten lyssnade på mig, sa att vi ska lägga om våra samtal.
    Skönt.
    För jag är rädd att om jag börjar med medicin och fortsätter med dessa samtal som inget ger (förutom ökad ångest), när samtalen är slut, när mina 10 ggr är förbrukade så står jag där med en pillerburk och ett lycka till från psykvården.

Jag vill mera. Jag vill göra något av dessa 10 ggr jag har fått.
    Nu börjar arbetet på riktigt!

Idag smäller det.
    Nu är jag snart påväg,tåget går snart.

60 mil...nervös, men jätteglad =)

Håll tummarna för mig tjejer!

OMG! Shit pommes frites!

Jag fick jobbet!!
    Så nu letar jag bostad med ljus o lykta.

Om två veckor ska jag vara på plats.

Vad har jag ställt till med egentligen?

Anonym skrev 2011-02-16 10:26:44 följande:
    Stort grattis! Du är grym ju! Så himla modig du är, jag är jätteavundsjuk faktiskt.
    Hjälper de dig att hitta boende? Eller det går kanske smidigt ändå?
    Tänk vad häftigt, på så kort tid så ändras hela ditt liv så drastiskt. På ett positivt sätt.
    Tack

Jag söker ju i skrivande stund bostad, och hoppas att någon ska nappa på mina mail =)

Någon av er som har inside info om Sundsvall?

Allt klart, på söndag åker jag.

*Nervös* Men samtidigt spänd och förväntansfull.
    Det ska bli roligt att äntligen börja jobba igen, men det har sin baksida, barnen...
    Mina älskade barn, vad jag kommer att sakna dem. Det gör ont redan nu, trots att de sitter här intill mig.

Har gråtit mycket denna veckan, för allt och ingenting.
    Befinner mig på en känslomässig berg och dalbana.

Killen som jag skrivit om tidigare är ju som sagt historia, jag saknar honom inte mer.
    Men så hände en annan sak.
    En vän jag haft länge och som jag vårdar högt och ömt, hans vänskap betyder så mycket.
    Vi träffas ganska ofta, ser på film och umgås, sover tillsammans, men är bara vänner.

Men så en natt kysser han mig, ömt och länge, jag besvarar med samma ömhet.
    Vi hade sex.
    Han höll om mig efteråt, och vi pratade lite om vad som hänt.
    Vi vet inte vad som finns mellan oss, bara att det finns något. Och att vi kommer sakna varann.

Han lovar att han ska hälsa på mig i norrland.
    Känner mig förvirrad. Jag tycker om honom, men vet inte hur. Som vän eller mera.
    Vi ska iallafall hålla kontakten, det lovade vi.

På söndag sätter jag mig på tåget. Med spänd förväntan och med en saknad.
    Nu börjar ett nytt kapitel.

Anonym skrev 2011-03-11 08:04:18 följande:
    Hur går det för dig?
    Det går bra för mig.
    Har hittat en liten etta som jag bor i, jobbar mycket så jag knappt hinner längta hem.
    Men när jag ringer barnen skär det i hjärtat, de säger att de saknar migoch vill att jag ska komma hem.
    Och det ska jag, snart, redan till helgen som kommer ska jag åka hem på visit.

Min vän kommer på måndag, det ska bli trevligt.
    Saknar någon att prata med.
    På torsdag åker vi tillsammans hemåt, skönt, för då slipper jag köra ensam hela vägen.

Så allt känns bra, förutom den otroliga saknaden efter barnen. Vi cammar förvisso på msn nästan varje dag och pratar i telefon.
    Men ingen kan ersätta deras kramar.

Min borderline håller sig under ytan för det mesta, det är bara ibland jag känner av den på jobbet.
    Jag går liksom in i mig själv och vill inte prata och skratta med de andra, kanske de märker att jag är lite udda, kanske inte.
    Men hittills känns det helt ok.

Att borderline skulle växa bort kan jag inte köpa riktigt.

När man är tonåring kan man knappast fastställa diagnos eftersom man inte är färdigutvecklad och man håller på att hitta sig själv.
    Många tonåringar får nog diagnosen oförtjänt, av den enkla anledning att de går igenom en fas i livet.
    De som har "växt ur" sin borderline hade det säkerligen inte alls, de var bara tonåringar med tonåringars problem och känslor.

Sen att en läkare säger att man kan "växa från" det gör mig inte ett dugg övertygad. Snarare säger det mig att man hellre ger ett "problembarn" en diagnos för att förklara ett beteende istället för att försöka förstå hur svårt det kan vara som tonåring att gå från barn till vuxen.

Inget ont om läkaren som nämns i tråden, men man kan inte bara ge en tonåring stämpeln borderline och en pillerburk.
    Man måste se längre än en diagnos.

Vi med bordeline (eller åtminstonde jag) vill inte bli bortviftade med en fastställd diagnos som förklaring till vårt beteende, vi villju ha hjälp!
    Och hoppas alla slutar diagnostisera barn som inte har utvecklats färdigt.

Hjälp hjälp hjälp!

Han är tillbaka, han hör av sig igen.
    Han som jag inte kunde lita på, han som gjorde mig så illa.
    Han är tillbaka.

Ringer, messar och ber om att få vara en del av mitt liv. Han bedyrar att han vill vara med mig, att han vill ha mig.
    Han skriver underbara saker, kallar mig hjärtat, säger att han har fallit för mig och att han inte kan glömma mig.
    Han säger att han är ledsen för hur det blev i höstas, när han gjorde mig ledsen.

Han är tillbaka, och jag känner mig svag.

Hjälp, hjälp, hjälp!!!

Uppdatering på datefronten:

Innan ville ingen ha mig, men nu? Fan vad jag blivit populär...

Han jag inte kunde lita på, han ger sig inte, han överöser mig med kärleksförklarningar.
    Vet inte vad jag ska tro.

Min vän och jag, han som hälsade på mig, vi har kommit varandra närmre.
    Han hälsade på några dagar, och nu i påsk kommer han tillbaka och ska stanna över en vecka.
    Vi har inget uttalat, bara att vi är mer än vänner, men vad vet vi inte.

Så snälla hjälp en förvirrad själ.
    Ska jag släppa dem båda?
    Anonym skrev 2011-04-10 23:11:10 följande:
    Om du tycker om din vän så är det ju positivt så länge han är en bra kille. Den andra däremot... Ja du får känna efter själv. Men rent generellt så brukar det väl oftast vara så att saker och ting inte brukar bli så annorlunda andra gången man försöker heller när det är med samma person. Det fanns ett skäl till att det inte fungerade första gången oftast.

Jag har blivit lite väl cynisk kanske, men jag köper inte sånt när de blir ihärdiga och säger alla de där fina orden som man velat höra så länge. Alldeles för ofta har jag fått lära mig att killar vill ha det dom inte kan få. Desto mindre intresse du visar, desto mer intresse får du av honom. Men om det är ett sådant spel så är det inte äkta. Ni ska inte lyssna för mycket på mig, jag är som sagt cynisk och bitter efter alla mina egna relationsmisstag.
    Min vän är en bra kille, han har aldrig ljugit eller gjort mig illa.
    han bryr sig om mig, och jag trivs med honom.

Det faktum att han åker 65 mil enkel resa, stannar en vecka och inte firar påsk med sin familj, säger en del.

Du har rätt angående den andre, fool me once, shame on you. Fool me twice, shame on me.
    Jag vet inte ens om jag känner något för honom. Kanske är man så villig att ha en relation att man griper efter halmstrån.
    Hur jag mår? Hur det går?

Allt går åt helvete är jag rädd.
    Jag vill bara försvinna, dö, inte finnas mer.

Ratad, bortvald och ledsen.

Jag vet, jag tänker inte logiskt, jag "låter" mitt svart/vita jag sköta tänket åt mig.
    "skärp dig", snälla, skärp dig. Det skanderar i huvudet på mig. Skärp dig...

Men det går inte, ångesten knyter sig i magen på mig och jag är rädd. Ensam. Tom.
    Jag vill gråta men kan inte. Tårarna är slut.
    Det gör ont och smärtar i bröstet, ångesten tar över, rastlös och det kryper i mig.
    Har inte sovit ordentligt på flera veckor.

Så jag tog lugnande, då reducerade ångesten, rastlösheten och smärtan.
    Jag somnade.
    Blev besviken på morgonen, jag ville inte vakna. Varför kunde det inte bara få vara slut där?
    Jag vill bara sova...

En fråga till er som äter mediciner.

Vilka medciner tar ni, vilken styrka på tablett och daglig dos?

Funderar starkt på att gå till VC och be om ångestdämpande.

Jag har läst lite om xanor. Ska tydligen vara ångestdämpande.
    Har någon av er fått det?

Jag är som jag sagt innan skeptisk till mediciner, men snart måste jag erkänna nederlag och be läkaren om hjälp. Klarar inte ångesten, sover illa, ofta inte alls.
    Går omkring som en zombie med konstant illamående för att jag är så trött.
    När jag försöker sova kryper det bara i mig och jag kastar mig i sängen hela natten utan att kunna sova.

Svar på tråden Ni med borderline, hur fungerar ni i relationer?