Löpartråden 13
Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!
Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.
Hej och välkomna till löpartråd nummer 13!
Här hör alla med ett löpintresse hemma oavsett om man är nybörjare, elitsatsande eller bara nyfiken.
Glömde starta ny tråd innan den gamla dog.. Hoppas ni hittar hit, springisar!
Kan ju börja med en rapport från träningen hittills i helgen. I torsdags var jag och en kollega ute och sprang långsamt och stilla på lunchen, sen var det hopplektion och nu, nu äntligen är jag över min rädsla. Jag och gamla räven Calle hoppade allt, och jag bara flinade. Nu så, är jag tillbaks!
Igår blev det absoluta favoritrundan igen, knappa 13 km kuperad terräng och någon km på asfalt.. jag har inte sprungit den på flera månader, men det var så kul. En del lera, en del snö, mestadels finfina skogsvägar. Mmm. Tror nästan det blir en repris idag, har mamma här och hjälper mig med barnpassning så jag får väl ta chansen när den ges!
Kaya: Oj, vad massa träning du hunnit med. Vad härligt!
Isold: Jag är stel som ett kylskåp så jag fattar inte riktigt hur det gick till, men jag tänjde bra länge innan jag kom hela vägen till munnen..
Kattstugan: Det ser inte ut som om det blir något lopp Långfredagen är arbetsdag för mig, jag jobbar i en utländsk koncern och har årsbokslut nu, så jag lär bli sittande framför datorn..
Det blev en till milrunda i söndags, en 8-km igår och nu laddar jag för en 8-km till innan jag åker hem från jobbet. På gång!!
Isold: Ah, ledsen, hade du varit ambitiös och startat en annan tråd och så missade jag det..
Isold: Hur mår du idag, förresten?
Kattstugan: Ah, nu tror jag att det lossnade lite med rapporteringskraven härifrån, kanske kanske ändå att det går. Ska du springa.
Kaya: Härligt jobbat!
Åtta km sprunget idag, i fint 4.42-tempo. Gött. Är på gång, men det blir inte någon tävling, vi far inte ner till Sölvesborg förrän tidigast långfredagens förmiddag. Får spara mig till Växjöloppet, hade varit kul annars att tävla på lite kortare distans.
Isold: Bara sådär?! Det blir längsta loppet någonsin för dig om du fullföljer, va??
Respekt!
Nu har jag läst på ännu mer om TEC, isold, vilken grej. Du är verkligen fantastisk.
Kattstugan: Växjöloppet är en halvmara för min del, går den 1 maj. Flack löpning på asfalt och i bokskog/naturreservat, jättefint!!
Nu har jag varit och beställt ett par DS Trainer. Mmm. Lyx!
Hej hopp...: Jag har ingen aning om hur den funkar, jag kör med en Garmin Forerunner 405, den är som en armbandsklocka fast med GPS-mottagare. Det är beroendeframkallande med såna där manicker..
Var ute på min 'vanliga' skogsrunda igår, höll igen lite och bara njöt. Mmm. Fick pausa för att jaga in en liten busig jycke i sitt hus, annars hade jag haft den springande efter mig..