Inlägg från: Zezzan |Visa alla inlägg
  • Zezzan

Löpartråden 13

Hej hej!
    Får en nybörjare hoppa in här hos er?
    Började löpa straxt innan påsk och har sedan dess sprungit 3-4 gånger i veckan. Springer absolut inte snabbt. Men jag rör på mig iallafall

(¯`♥.¸(¯`♥.¸♥ Familjen♥¸ .♥´¯)¸.♥´¯)
  • Zezzan

Vi får se det som inspirerande
    Jag fick nytt PB i helgen då jag var ute och sprang. 5km på 27.41 det var jag glad för

• Zezzan

Imorse innan frukost var jagute och sprang min första mil. tror faktiskt aldrig jag sprungit 1 mil förut 1tim och 21 sekunder känner jag mig absolut nöjd med för att vara första gången någonsin

• Zezzan

Ops jag har visst råkat anmäla mig till Oslo halvmaran nu är det bara att träna träna! Ska leta reda på något bra träningsprogram.

• Zezzan
    Waimea skrev 2012-05-21 09:42:59 följande:
    Zezzan: Aha, du har drabbats av 'anmäla mig till lopp'-reflexen. Den slår till när man minst anar! Låter härligt med en halvmara i Oslo, vilket roligt mål!

Isold: Kul att höra av dig och fint att höra att du är inne i ett flyt i löpningen! Du kommer att springa som en gasell på loppen i sommar. Finns ju en del andra fina maror att springa även om du inte kom med på Sthlm (men borde inte du springa SM? ) Jag inspireras, som alltid, av dig!!

Stjärnflocka: keep up the good work!

Det är jättehärligt att läsa om allas löpning, själv svajar jag lite fram och tillbaks i min motivation, det ÄR kul att springa, men det har varit ett par sega månader när jag bara känt mig långsam, trög och lite neg.. Jag tror att det behövs en liten paus efter Sthlm, för att få upp suget ordentligt igen!
    Ja jag vet inte riktigt vad som hände. Jag som började springa någon vecka innan påsk bara. Men i september ska jag alltså försöka ta mig runt en halvmara :-S 
    Jaja det blir nog bra. Får se till att öva ordentligt bara.

Hur gör man för att slippa få löparmage? Imorse var jag ute och skulle springa 6 km. Men straxt efter 3 km var jag tvungen att sluta springa, börja gå och verkligen konsentrera mig på att inte skita på mig :-S Hade ca 1 km hem. Kan lova att den km var jobbig. Fick stoppa flera gånger och bara hålla emot. Jag överlevde och klarade mig hem utan olyckor men shit alltså. Hur gör jag för att inte få så igen?

• Zezzan
    PerG skrev 2012-05-21 20:12:14 följande:
    Tell me about it... Lösningen för mig är att helt enkelt se till att ha tömt "systemet" så gott det går innan.. Hjälper inte alltid men jag går hellre och gör ett försök innan jag sticker iväg i förebyggande syfte!

Jag upplever att det är gaserna som är det största problemet och att de trycker på och gör det akut, så man bör kanske undvika mat som gör en bubblig i magen?..
    Jag var på toa och prövade innan jag stack ut imorse. men då var jag itne nödig. 
    Ja jag kan mycket väl tro på att det beror på vad man ätit dagen innan. Igår reste vi Stlhm-Sarpsborg straxt över 50 mil. Blev en del godis, lunch på Max och sedan chips på kvällen. Kan mycket väl vara detta som var boven i dramet. men tamejtusan vad jobbigt det var. 

Blir att leva på kycklingfile innan halvmaran  
  • Zezzan
    StilaM skrev 2012-05-21 20:18:51 följande:
    I mitt fall gav det sig efter någon månads regelbunden löpning. Tarmarna vande sig kanske vid att skumpa runt. Förhoppningsvis är det så för dig också!

Tack för rådet. Jag ger dem ett par chanser till i veckan, och om det inte blir bättre åker jag till Löplabbet på lördag. Jag nojar ju lite extra nu när jag äntligen är skadefri...
    Fick så typ 3 dje gången jag sprang. + idag. Springer 3 gånger i veckan och har gjort sedan innan påsk så jag kan inte riktigt säga att det är ett vanligt problem för mig. Men nog så jobbigt när det inträffar. 
  • Zezzan

En annan fråga

När jag är ute och springer så blir jag så himla snorig. Näsan börjar rinna direkt. Nu under våren har det inte varit några problem. Jag har bara sett till att ha snorpapper i fickan på löparjackan. men imorse var det så himla varmt när jag skulle ut så jag ville springa i bara tshirt. men vart 17 gör jag då av snorpappret. Testade att knöla ner lite i fickan på byxorna men den var allt för liten. Slutade med att jag fick springa med pappret i handen vilket inte är någon bra lösning. Några tips och ideer? Fler som snoret rinner på i samband med löpning? 

• Zezzan
    StilaM skrev 2012-05-21 20:47:42 följande:
    Jag är pollenallergiker, så du kan ju gissa... Jag kilar fast ett par näsdukar i bh-bandet.
    Smart det tänkte jag inte på Ska testas nästa sväng  
  • Zezzan

Jag blir så där rinnigt snorigt och då grejjar jag inte att köra bonnasnytning.

Jag är oxå asdålig på att spotta. Haha har hänt mer än en gång att spottet hänger och slänger alt sitter fast på mina byxor jaja värre hade det kunnat vara. Kg hann ju hem för att skita iallafall

Svar på tråden Löpartråden 13