• elinnnnn

Ibrahim - smeknamn?

Hej!
    Min kompis väntar en son och dem har tänkt att ge honom namnet ibrahim (dem är araber därav namnvalet) men eftersom hon är halvsvensk vill hon komma på ett smeknamn som klingar bra på svenska.

Snälla hjälp mig hjälpa min vän!

Vår lill* plutt väntas 100810
  • Svar på tråden Ibrahim - smeknamn?
  • parvati

Varför inte ge honom 2 namn istället ett svenskt och ett arabiskt?

• Nype

Ibbe är det jag hört på namnet Ibrahim också

Två goa brudar! Livet är fantastiskt!
  • elinnnnn

Tack ni som svarat så snabbt!
    ja ibbe känner hon till men hon tycker det är fult (?) finns det verkligen inget bättre? haha

nä de har inga planer på att ge barnet 2 namn. ska pappa kalla honom för ibrahim och mamman kalla honom för tex svante? nä ett namn ska barnet ha, men gärna fler förslag på smeknamn för just Ibrahim

• parvati
    elinnnnn skrev 2010-03-28 12:01:16 följande:
    Tack ni som svarat så snabbt! ja ibbe känner hon till men hon tycker det är fult (?) finns det verkligen inget bättre? haha nä de har inga planer på att ge barnet 2 namn. ska pappa kalla honom för ibrahim och mamman kalla honom för tex svante? nä ett namn ska barnet ha, men gärna fler förslag på smeknamn för just Ibrahim
    Ska han kallas Svante men inte heta Svante? Varför?
  • paloma84

Ibbe känner jag en...

Varför inte Ibra, som Zlatan kallas för utomlands ;)

• elinnnnn
    parvati skrev 2010-03-28 12:03:05 följande:
    Ska han kallas Svante men inte heta Svante? Varför?
    nä, jag tog bara svante som ett exempel för om som du föreslog dem skulle ge honom 2 namn, ett svenskt och ett arabiskt. pojken ska heta ibrahim men hon vill komma på ett bra smeknamn som självklart har något med ibrahim att göra =)
    sofie och laura skrev 2010-03-28 12:03:06 följande:
    Ibro kanske gumman ;)
    Ibro ja kanske , tack :) Hon har ju fått höra "Ibra" men tänkte då på zlatan fotbollsspelaren han kallas visst det, det kändes visst inte som nån hit hahah
  • elinnnnn
    paloma84 skrev 2010-03-28 12:06:40 följande:
    Ibbe känner jag en...Varför inte Ibra, som Zlatan kallas för utomlands ;)
    hehe se min kommentar ovan ;) men tack =)
Svar på tråden Ibrahim - smeknamn?