• elinnnnn

Ibrahim - smeknamn?

Hej!
    Min kompis väntar en son och dem har tänkt att ge honom namnet ibrahim (dem är araber därav namnvalet) men eftersom hon är halvsvensk vill hon komma på ett smeknamn som klingar bra på svenska.

Snälla hjälp mig hjälpa min vän!

Vår lill* plutt väntas 100810
  • Svar på tråden Ibrahim - smeknamn?
  • elinnnnn

Ibbe
    Ibro
    Ibra

Kommer någon på fler så skriv gärna!

• kokos

IBO

Det smeknamnet vet jag många som har som heter Ibrahim

• elinnnnn
    kokos skrev 2010-03-28 12:46:59 följande:
    IBODet smeknamnet vet jag många som har som heter Ibrahim
    Tack Anso81!

Ibbe
    Ibra
    Ibro
    Ibo
  • kokos
    elinnnnn skrev 2010-03-28 14:46:18 följande:
    Tack Anso81!IbbeIbraIbroIbo
    så lite så
  • elinnnnn
    alexis skrev 2010-03-28 16:35:08 följande:
    ibra ibbe himmy
    tack alexis!! hon har tänkt på HIMA, fast det låter ju inte särskilt svenskt men svenskare än ibrahim iallafall ;) Himmy har vi inte hört förut det låter ju som Jimmy =)
  • elinnnnn

ibbe
    ibro
    ibra
    ibo
    himmy

FLER!?

• Posh Foxy Baby

Ja du, det går inte att utföra några trollkonster med detta sköna namn utan det är de förslag du redan fått som gäller. Personligen har jag en "Hima" i bekantskapen och tycker tveklöst det är finare än de övriga alternativ du har där.

Din kompis verkar inte så förtjust i namnvalet så varför inte byta namn?! Hon vill alltså ha ett svenskklingande arabiskt namn men det namnet ska vara Ibrahim? Lycka till...

٩๏̯͡๏)۶
  • elinnnnn
    Posh Foxy Baby skrev 2010-03-28 17:05:55 följande:
    Ja du, det går inte att utföra några trollkonster med detta sköna namn utan det är de förslag du redan fått som gäller. Personligen har jag en "Hima" i bekantskapen och tycker tveklöst det är finare än de övriga alternativ du har där. Din kompis verkar inte så förtjust i namnvalet så varför inte byta namn?! Hon vill alltså ha ett svenskklingande arabiskt namn men det namnet ska vara Ibrahim? Lycka till...
    nä hon vill ha ett svenskklingande SMEKNAMN till det arabiska namnet ibrahim. och nej dem kommer inte byta namn för hon gillar namnet men vill ha ett fint smeknamn...Tack för Hima kommentaren :)
  • greywolf
    Posh Foxy Baby skrev 2010-03-28 17:05:55 följande:
    Ja du, det går inte att utföra några trollkonster med detta sköna namn utan det är de förslag du redan fått som gäller. Personligen har jag en "Hima" i bekantskapen och tycker tveklöst det är finare än de övriga alternativ du har där. Din kompis verkar inte så förtjust i namnvalet så varför inte byta namn?! Hon vill alltså ha ett svenskklingande arabiskt namn men det namnet ska vara Ibrahim? Lycka till...
    Instämmer med posh foxy baby, hur lätt är det att hitta smeknamn utöver de förslag du har fått utan att frångå från Ibrahim för mycket?

Mitt förslag:
    Ibi eller Ibbi, borde väl uttalas någorlunda lika men kan stavas olika beroende på vad man gillar.

Man kan ju kasta om bokstäverna lite och kalla honom för Bira annars, hehe = )
Svar på tråden Ibrahim - smeknamn?