Plutteli skrev 2010-03-29 10:57:54 följande:
Fast varför ens diskutera det, varför ens säga nej bara för att det kommer som ett infall. "Det är ju bara att ta ut det så läker det ihop" eller hur var det du skrev? Varför göra en sak med hennes kropp utan hennes medgivande som hon själv sedan inte får göra utan en diskussion och din tillåtelse? det är ju trots allt HENNES kropp, inte din!
Va? Nu fattar jag inget av dina inälgg. Det var inte så jag skrev, du får läsa det i sitt sammanhang. Jämförde med en tatuering och varför jag kan tänka mig att skriva på papper om en piercing när hon är äldre efter samtal men inte papper på en tatuering. Du kan inte ta saker ut sitt samanhang.
Varför säga nej vid ett infall? För att jag vill lära henne att tänka igenom saker innan hon tar beslut. Vad vore jag för en förälder om jag gav efter för varje infall, varje lust efter en leksak, varje sug efter godis etc. Helt okej om andra är så men det är inte okej för mig att jag skulle vara sådan. Min dotter är eftertänksam och klok för att det är sådan jag uppfostrat henne till. Nu handlar det bara om 4 års saker men när hon blir äldre ska det fortsätta på samma sätt.
Varför hon inte får göra utan diskussion och tillåtelse? Det första har du svar på ovan och det andra handlar om lagen. Man får inte pierca ungdomar utan föräldrars tillåtelse.
Skulle hon en dag dyka upp men en piercing, vilket inte vore så troligt med tanke på den öppna kommunikationen vi har här hemma, men skulle hon det så är det bara för mig att acceptera. Men det skulle pratas om det.