Kya skrev 2010-03-29 11:26:57 följande:
onödig smärta på så små barn, förstår du inte det? och risk för infektioner är stora! små barns handhygien är inte på topp och de kan gärna pilla i örhängena med smutsiga fingrar. och varför är det värt risken? om det är värt risken innebär det att kommer något bra ur det. vad är bra med att ett litet barn har hål i öronen?
Men nu är det så att du försöker få mig att tycka som du och det gör jag inte. För mig är små barn bebis som inte alls fatta vad som händer. Det tycker jag inte är oki. Men en tjej på 4-5 år förstår lite mer och som sagt SER jag att hon är mogen och vill så får hon. Men snälla du, infektionsrisk. Tror du inte barn blir drabbat av annat än bara infektion i öronen i så fall. Klart det finns en risk för sånt men tur det finns saker som man kan göra för att förhindra så mycket som möjligt. Bara för man ta hål sluta inte ansvaret där. Det btyder att hålla rent se till att det bärs bra saker i dem och rätt örhänge... Mm mm.
Varför ? Ja faktiskit för det är fint och OM min dotter tycker det är fint så får hon göra det. Alla har vi olika åsikter om vad som är fint och inte. Och om jag tycker det är oki något som hon vill göra som är fint klart hon får. Men som sagt finns andra saker som jag istället nekar henne.
Det är bara så. Du kan inte vänta dig att världen ska gå åt ett håll. Människor har en fri vilja och tycke. OM det nu skulle vara sådan hälsofara eller att det anses som plågeri och de sätter en åldersgräns så är det bara att respektera för sådan är lagen. Men det finns ingen och därav människors fria vilja. Men poängtera än en gång att jag inte skulle sätta hål på min dotter när hon var bebis. Men om andra gör de får de leva med det.