Inlägg från: Puma87 |Visa alla inlägg
  • Puma87

hål i öronen på barn

Nu lär hela FL kasta skit på mig men jag tycker inte att det är fel i att ta hål på barns örong när dom tex är 6månader men jag skulle aldrig göra det på en 1½åring. Varför? Jo för bebisen ör itne där och pillar och drar som en 1½åring kan vara. Finns emla salva och då känns det inte. Gilalr inte barnet det när h*n är större så tar man enkelt ut örhängena.
    Och barnet minns inget av den ev. smärtan eller händelsen.
    Skulle tagit på på dotterns öron när hon var 6månader men killen ville det inte så jag gjorde det inte för att respektera hans önskan. Jag ville göra det då för att slipa allt pill osv när dottern blir större.
    Syrran har 3 barn under 2år och alla har hål i öronen. Inga infeltioner eller dyl och inga tårar.

Kitty 081003
  • Puma87
    Hannah76 skrev 2010-03-29 12:32:47 följande:
    Varför göra på ett barn som inte ens efterfrågar det? Tar du hål i ditt barns kropp för ditt eget nöjes skull?
    För att jag tycker att det är fint och för att barnet ska slippa all smärta odyl
    Kitty 081003
  • Puma87
    längtan09 skrev 2010-03-29 12:33:52 följande:
     inget pill? Vad har du för lugn och sansad dotter? Nu har jag ingen dotter men kan tänka mig att det är lika med pojkar, och Charlie pillar på sina öron fler gånger varje dag, utan att ha örhängen.
    Det är ju självklart olika från barn till barn min dotter pillade inte på sina öron när hon var liten men nu är hon mycket mer intresserad av dom och pillar och drar i dom utan att ha några örhängen. Tänk då hur det skulle vara OM hon hade tagit hål i öronen nu när hon är 1½år hur ont hon skulle få + infektionsrisken. Därför tycker jag att innan 9månader eller efter 3år.
    Kitty 081003
  • Puma87
    Miss Lau skrev 2010-03-29 12:35:04 följande:
    Varför sticker du och din syster inte sönder era egna öron eller kroppar istället för på era barn? Även om ni redan har hål finns det alltid andra ställen det går att göra det på.
    Jag ahr inte gjort det på min dotter man jag ville göra det. Varför klär man flickopr i klänningar? Dom kanske är flator och hatar klänningar. Du klär ditt barn efter vad DU tycker är fint inte efter vad ditt barn tycker är fint.
    Kitty 081003
  • Puma87
    La Lola skrev 2010-03-29 12:35:53 följande:
    De minns inget av smärtan...o det gör det mer ok alltså?
    Det är helt lagligt så ni behöver inte förstå varför jag tycker att det är ok. Varför inte fokusera eran energi på att få en lag eller dyl som säger att barn under 18år inte får färga håret, sminka sig, pierca öronen eller någon annan del av kroppen?
    Kitty 081003
  • Puma87
    Miss Lau skrev 2010-03-29 12:45:20 följande:
    För att de kläder jag klär mina barn i inte gör hål genom deras kroppar, kan orsaka variga sår och bölder.  Ser faktiskt ens hur man kan jämföra ett normalt klädesplagg med att ta sönder sitt barns kropp!  
    Ta sönder? Shit vete fan vart du har piercat dina öron men inte kan den personen vara bra om dina öron är trasiga...
    Som sagt skriv en propositon om ett lag förslag om ni har så starka åsikter.
    Kitty 081003
  • Puma87
    Miss Lau skrev 2010-03-29 12:49:21 följande:
    Jag har en massa hål och  iallafall mina är just hål, örat är trasigt. Men om det är såna clipsörhängen du menar förstår jag att öronen inte går sönder.
    Då har ju DU varit klantig och antadligen tagit för många hål. Jag ahr hål i öronen och när jag inte har örhängen i så synd inte ens hålen.
    Kitty 081003
  • Puma87
    Miss Lau skrev 2010-03-29 13:01:18 följande:
    Klantig? Mina hål är "fina" och små små prickar om jag inte har örhängen i. Men för den skull är det ju just hål det är. Öronen är inte hela. Eller tycker du en tröja som har hål mitt på magen också är hel och inte trasig?
    Du ör medveten om att hål i öronen som är upp till 1cm stora i diameter växer ihop? Obildad ....
    Kitty 081003
  • Puma87
    La Lola skrev 2010-03-29 12:56:53 följande:
    En nickelallergi är nog inte så roligt att leva med resten av livet....
    Nickelalergier kan komma av annat än örhängen. Och tar man hål på barns öron aovsett ålder så ska det enligt mig vara äkta guld eller plast örhängen.
    Kitty 081003
  • Puma87

Tycker ni att det är rätt att omskära pojkar pga religion?

Kitty 081003
  • Puma87
    La Lola skrev 2010-03-29 13:18:31 följande:
    Näpp.
    Där hart ni något som man inte kan ändra. Man kan inte operera tillbaka förhuden men man kan ta ut örhängena. Båda sakerna är något som ibland/alltid (ibland på håltagning i öron) görs innan barnet själv kan bestämma men enbart en av dessa två handlingar kan ändras.
    Kitty 081003
  • Puma87
    La Lola skrev 2010-03-29 13:21:39 följande:
    Men båda är lika sjuka o onödiga enligt mig.
    Jaja självklart kan du tycka det. Jag ser inget fel i din/eran åsikt, Men jag tycker att det inte är så farligt att pierca barns öron.

Det komiska med familjeliv "ni" får ha eran åsikt men "vi" får inte ha våran åsikt.
    Kitty 081003
  • Puma87
    La Lola skrev 2010-03-29 13:24:58 följande:
    "Det komiska med familjeliv "ni" får ha eran åsikt men "vi" får inte ha våran åsikt."Nä, jag säger detsamma.
    Jag säger itne att eran åsikt är fel men ni säger att min åsikt är fel. Och då menar jag inte någon personligen utan ja personerna i den här tråden talar för sig själv.
     Och i andra trådar också för den delen.
    Folk är duktiga på att påpeka vad folk gör för fel osv men man kan inte göranågot mer än att gnälla på familjeliv.

Blir alltid en hetsjakt på mammor som inte har "rätt" åsikter.
    Kitty 081003
  • Puma87
    Mithra skrev 2010-03-29 13:26:00 följande:
    Jag är kluven. Vet inte riktigt när jag personligen tycker det är okej för ett barn att få hål i öronen. Själv fick jag ta hål i öronen när jag var 5-6år, tog då ett i vardera öra och sedan ett till i vardera öra ett halvår senare. Idag får jag stå ut med nickelallergi och önskar att mamma hade sagt att jag var tvungen att vänta med hål i öronen.Min dotter är idag 4½år och jag kommer nog inte tillåta henne att få ta hål i öronen än på många år pga risken för nickelallergi.
    Finns alternativ till nickelalergiker.
    Kitty 081003
  • Puma87
    La Lola skrev 2010-03-29 13:29:13 följande:
    Du gör precis likadant som oss andra...men du ser det kanske inte själv.
    Kan stämma att jag gör det omedvetet men det öär verkligen itne meningen. Men jag har nyss fått mejl här på fl om att jag AGAR mitt barn om jag piercar hennes öron. Det skulle jag aldrig skriva till någon då det är sjukt att säga något sådant.
    Kitty 081003
Svar på tråden hål i öronen på barn