• mollisen

var i dalarna finns ni?!

hej på er!

som rubriken lyder undrar jag om det finns ngr ensamma föräldrar här i dalarna? var bor ni? ngn av er som studerar? jag står i valet o kvalet inför många stora beslut och vore trevligt att ha ngn att dela sina tankar med.

ha en bra dag därute!

• Svar på tråden var i dalarna finns ni?!
  • mollisen

misstänkte väl nästan att det lär finnas ngn mer :)  Hur gammal e din son?

• mollisen
    nej, faktiskt inte! :( hon har precis lärt sig sitta helt själv utan kuddar osv... d där med o krypa osv verkar långt borta... men å andra sidan "pratar" hon hela dagarna nästan :)
    vet itne om det motoriska kan ha att göra med att hon e prematur....?! hon skulle eg va fördd den 19 sep men kom den 13 aug med akut snitt. Lillfröken hade lite bråttom minsann :)
  • mollisen

ja, visst e d väl så! känner ingen vidare panik över hennes motorik ännu iaf... jag var tydligen själv en riktig latmask när jag var liten... gick inte förrän jag var 1,5 år ;)

så vad gör du när du inte e pappa då? :)

• mollisen
    O Hanna  O : Tråkigt det där... e det ett gemensamt beslut? hur gammal är ditt/dina barn? Jag jobbar i borlänge när jag inte mammaledig!

Morapappa: E väl så det är förrstår jag... tycker det är så skönt att vara hemma o mammaledig från mitt jobb i borlänge... hoppas inte jag behöver gå tillbaka dit till hösten men vet inte äänu hur de blir. ska nog fortsätta va mammaledig ngr dgr/vecka o pappan resten... funderar på att ev plugga lite mer men e inte så sugen på ytterligare studielån :(
    Vad jobbar du med? :)
  • mollisen

nej det är klart.. här på forumet kanske man e lite försiktig...

jag jobbar ockskå inom kommunen, på den pedagogiska delen... funderar ev på att bredda min utbildning el ev skola om mig helt... vill eg inte hålla på med det jag gör utan ist ngt mer administrativt men det verkar svårt att hitta ngt sånt jobb :( vet inte alls hur det ska bli till hösten :(

• mollisen

ja, jag hoppas då det! skulle ju lätta upp vardagen lite iaf mitt i allt annat kaos. Men e väl bara att bita ihop och kvala upp ärmarna antar jag! skönt att det finns fler i samma sits iaf eftersom man lätt känner sig som världens mest ensamma person :(

• mollisen

men mamman bor på samma ort el?! det gör ju inte lillans pappa... 5 mil emellan.. vet inte hur det ska lösa sig :(

Svar på tråden var i dalarna finns ni?!