Inlägg från: ProPPens |Visa alla inlägg
  • ProPPens

Är metformin något för mig?

Metformin äts egentligen av diabetiker, alltså då man inte tar insulinsprutor. För oss med PCO o övervikt kan de i vissa fall ge viktnedgång, då oftast sötsuget försvinner. Det är långt ifrån alla som går ner i vikt av Metformin. Jag tappade några kilo när jag åt det i kombination med låg kolhydrat intag, typ GI kost.
    Men varför vill du äta det om du inte är överviktig? Det är ju just som hjälp för att gå ned i vikt som man provar den.

Yesterday is history. Tomorrow is a mystery. Today is a gift. Thats why we call it the present.
  • ProPPens

Ett bra exempel på en smal person med PCO är ju Victoria Beckaham... Om det nu stämmer?!

Min gyn kollade inget på mig när jag bad få metformin... Nu har jag slarvat med att ta dem samt slarvat med kosten. Ska försöka få ordning på kosten nu när påsken är slut. Vill få bort minst 10kilo inför ivf till hösten!! Så det blir o starta om med metformin samt dra ned på kolhydrater.

Yesterday is history. Tomorrow is a mystery. Today is a gift. Thats why we call it the present.
Svar på tråden Är metformin något för mig?