• Ulf Harrys Farsa

Ska det finnas speciella Charterflyg / Reguljärflyg där Barn under 10 inte får åka med?

Ja?

Ska det finnas Barnfria flyg så man slipper spring, skrik & gnäll?
    Kan ju vara lite enerverande på en 12 timmars till Malaysia.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-30 00:06
    Personligen, JA jag skulle gärna betala extra för ett sånt flyg. Nu åker jag reguljärt om jag ska på semester så antalet barnfamiljer är minimalt, men iallafall.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-30 13:22
    Det är ju tydligt att ,man ABSOLUT inte får ha åsikter om folks skrikiga skitungar iallafall. :D

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-30 21:59
    Jag har inte röstat själv än så jag har ingen aning om hur Ni andra svarat.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Ska det finnas speciella Charterflyg / Reguljärflyg där Barn under 10 inte får åka med?
  • SaramedM
    Ulf Harrys Farsa skrev 2010-03-30 13:47:15 följande:
    Jo fyllgubbar som skriker är ju JÄTTEVANLGT på reguljärflyg... inte.... Snarare MYCKET vanligare på billiga charterresor till mallis.Riktigt jobbiga passagerare släpps av med en mellanlandning och får betala runt 50.000:- plus sin fortsatta resa.
    vuxna som stör på långflysningar är rätt vanligt jo
    barn hörs också men de är barn
  • Joual
    snillis skrev 2010-03-30 13:44:51 följande:
    Annat - det är ju bara att boka business-class så har man ju löst den saken. Har svårt annars att se hur det skulle vara ekonomiskt bärande för ett flygbolag att ordna resor där inga barn fick vara med.
    Jag tror inte att det är ekonomiskt lönsamt i 95% av fallen. Men det finns hotell (och ibland resmål) där man riktar in sig på vuxna utan barn, t ex Blue Couples och Sunprime Resorts. Där kan det funka.
  • Faile
    Joual skrev 2010-03-30 13:43:56 följande:
    Jodå, om du slår ihop alla charterbolagens flighter så går det nog mer än så. Men låt oss säga att det skulle gå fem flighter. Vad är problemet med att en av dem skulle vara familjeinriktad och en av dem till för enbart vuxna?
    ?
    Ja, om man nu slår ihop alla flighter så går det ju säkert 50 om dagen till mallis, men så kan man ju inte tänka.
    Du bokar ju en charter med Ett bolag, inte med flera inblandade.

Mig veterligen finns det inget bolag med så många resor ( charter ) till samma destination per vecka.
  • Ulf Harrys Farsa

Flygbolagen tjänar ju mer på charter än reguljärt, i ett standardplan trycker dom in 50-80 mer passagerare än i ett reguljärflyg, och så mycket billigare är det inte, bara trängre och sämre.

reguljärt med SAS till Bangkok:

Massa benutrymme, fri mat & dryck, egen TV skärm, bra avgångstider, glad personal.

Charter med whoever:

Trångt, maten & drycker kostar pengar, hoppas du ser skärmen med filmen du inte vill se, flyget går 04.14

• Joual
    Faile skrev 2010-03-30 13:50:38 följande:
    ?Ja, om man nu slår ihop alla flighter så går det ju säkert 50 om dagen till mallis, men så kan man ju inte tänka. Du bokar ju en charter med Ett bolag, inte med flera inblandade. Mig veterligen finns det inget bolag med så många resor ( charter ) till samma destination per vecka.
    I praktiken brukar charterbolagen dela på flighter. Det kan t ex finnas flighter med Apollos och Vings resernärer.

Jag förstår fortfarande inte var problemet ligger, oavsett hur många flighter det går till Mallis.

1. Det är inte praktiskt möjligt med uppdelade flighter i 95% av fallen.
    2. Det är möjligt i 5% av fallen.

Varför skulle det vara så hemskt om några enstaka flighter var profilerade mot barnfamiljer respektive vuxna utan barn? Jag förstår inte detta. Mina vänner med små barn förstår det inte heller (jag frågade nyss två kollegor igen). De tycker att det vore jätteskönt med flighter för småbarnsföräldrar.
  • lokisse

charter för barnlösa vist men inte dom vanliga flygen.

Difficile est saturam non scribere
  • Ulf Harrys Farsa
    lokisse skrev 2010-03-30 13:54:53 följande:
    charter för barnlösa vist men inte dom vanliga flygen.
    Näe fast där sker ju en självrensning typ.

Ensamstående Berit med två trotsiga tvilligar har ju oftast inte råd att åka Thai för 15.000:-/skalle
  • Pigelinen

Jag reser gärna med småbarn men skulle gärna vilja resa utan endel störiga vuxna

Vi har rest till Thailand nu tre år i rad, charter alla gånger...Nu sist var de en vuxen som gickin på toan (vi satt precis utanför) och när jag gick in direkt efter hade han kräckit överallt och haft diare över HELA toan... dessa personer som inte städar efter sig borde inte få åka med.

Gången innan hade jag en man som satt intill mig som STANK parfym, så han borde ju inte hellar få åka med.

Och första gången så hade jag två killar (förstod på deras prat att de gick på gymnasiet) som satt och sparkade och rörde sig otroligt mycket samt sjöng med i låtara som de lyssnade på i hörlurar, det var också mycket störande så inte heller dessa borde ju få åka med....

Som ni ser... när olika människor träffas på små ytor så är det inte helt ovanligt att man stöter på problem. Men personligen tror jag inte att man löser något genom att införa förbud. Man får ta det som det kommer.

• lokisse
    Ulf Harrys Farsa skrev 2010-03-30 13:56:30 följande:
    Näe fast där sker ju en självrensning typ.Ensamstående Berit med två trotsiga tvilligar har ju oftast inte råd att åka Thai för 15.000:-/skalle
    nja man behöver inte ha det knapert för att man har barn. inte ens för att man är ensmstaende.
    men jag tycker inte attt det funkar att utesluta en grupp fran regulär flygen rent moraliskt.
    Difficile est saturam non scribere
  • snillis
    Ulf Harrys Farsa skrev 2010-03-30 13:56:30 följande:
    Näe fast där sker ju en självrensning typ. Ensamstående Berit med två trotsiga tvilligar har ju oftast inte råd att åka Thai för 15.000:-/skalle
    Men det är är ju otroligt korkat och fördomsfullt.
    Jag och maken drar in över en miljon per år och vi har två små moster som vi skulle kunna dra runt jorden flera gånger per år. Men vi har vett på att stanna hemma så länge barnen är små.
Svar på tråden Ska det finnas speciella Charterflyg / Reguljärflyg där Barn under 10 inte får åka med?