Inlägg från: Cloud Berry |Visa alla inlägg
  • Cloud Berry

När började ditt barn ta hem kompisar och vara hos kompisar?

Vid vilken ålder började ditt barn ta hem kompisar och vara hos kompisar?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden När började ditt barn ta hem kompisar och vara hos kompisar?
  • Cloud Berry

Fast om han är hos en kompis så vet du väl var han är?

• Cloud Berry
    Bibbif skrev 2010-03-30 09:56:28 följande:
    Min dotter är 3 år o leker ibland själv med grannbarnen på gatan. Ibland är hon hos någon annan, ibland har vi någon här. Och ibland tar vi med något av grannbarnen till lekplatsen o vice versa. Är dock så att vi vuxna umgås och/eller barnen går på samma dagis. Vi följer med varandras barn när det är dags att gå hem eftersom dom är så små än. Alternativt står o kikar i fönstret o ser att dom blir insläppta när dom knackar på. (har givetvis pratat i tfn med föräldrarna först då).När hon var två o ville leka med någon var jag alltid med. Kunde vara på dotterns initiativ att hon ville cykla (trehjuling) till någon dagiskompis o leka.
    Självklart så gäller frågeställningen utan föräldrar.
  • Cloud Berry
    Makane skrev 2010-03-30 10:07:45 följande:
    4 år. Tidigare har hon varit hos kompisar men då har jag också varit med. Nu kommer hennes kompisar hit ibland eller så åker hon till dem. För jag antar att frågan gällde att man som förälder inte följer med? För annars har hon ju lekt med kompisar sedan hon lärde sig leka.
    Precis!
  • Cloud Berry
    Pejgan skrev 2010-03-30 12:52:38 följande:
    Ungefär vid 4 år.  Möjligen 3½ men jag tror han var 4. Nina var ungefär i samma ålder. Det är dock inte förrän nu vid 6 år som det blivit vanligt förekommande.
    Fast då skulle du nog röstat på 6 år och inte 4 år. Jag skulle varit tydligare i TS kanske.
  • Cloud Berry
    Pejgan skrev 2010-03-30 12:57:33 följande:
    Aha ok sorry jag trodde du ville ha när jag "började tillåta det".
    Nä det var mer när det började bli vanligt förekommande. Låter man en bebis smaka ett hallon när den är 3 månader och äta mat när den är 6 månader så började ju bebisen äta vid 6 månader och inte vid 3 om du förstår hur jag menar
    tamate skrev 2010-03-30 13:06:40 följande:
    gumman var runt 2 när hon började koppla att det var roligt att vara hos grannarna och hon började fråga om hon fick gå dit och hälsa på.
    Så då skickade du över henne dit ensam för att leka med deras barn?
  • Cloud Berry
    Bonanza skrev 2010-03-30 13:12:37 följande:
    Idag är det första dagen sonen har med en kompis hem från förskolan. Han fyller fem år snart, kompisen är ett år yngre.
    Kul

Och dotra min följde med en kompis hem från förskolan idag.
  • Cloud Berry
    071001 skrev 2010-03-30 13:13:48 följande:
    Cloud Berry, Siri har varit hos grannarna och lekt från 2 års ålder. Är det konstigt när man vet vem föräldren i fråga är och hur de funkar?
    Nej inte alls, det är nog lite ovanligt bara
Svar på tråden När började ditt barn ta hem kompisar och vara hos kompisar?