• rocka

Hur svårt kan det vara att trösta ett ledset barn?????

Sitter här och är SKIT irriterad på minstingens Dagis fröknar

Jag lämnade honom kl 9 och hade dess förrinnan försökt få i honom lite mat
    men han ville inte .. Så jag hoppades på att han skulle få i sig lite frukt på dagis
    eftersom dem äter det vid 9.30
    Men när jag kom så var dem redan på väg ut ? jaha ....
    då missade han frukten

Jag sa hej då till minstingen och sedan för att lämna barn nr 2 på fritids
    och det tog en stund då dem var på en annan avdelning
    och när jag sedan kom tillbaka och gick förbi dagis
    satt minstingen och skrek  så han nästan kräktes och var ledsen

Men fröknarna brydde sig inte ....!!!???
    Hur svårt kan det vara att trösta ett ledset barn???

Då blev jag Arg och gick in för att trösta honom .......då kom dem springandes ..???
    Jag bestämde mig för att ta hem honom

då försökte dem förklara bort det ....
    och sa att det är lika bra eftersom han är tjurig

Blir så FÖRBANNAD !!

Latare Dagisfröknar får man leta efter !!! Dem pustar alltid o stönar allting är så jävla jobbigt    Byt jobb då för f-an!!!!

Ursäkta men vad hade ni gjort i min situation ??

• Svar på tråden Hur svårt kan det vara att trösta ett ledset barn?????
  • Skruttis74

Jag hade gjort samma sak!! ! min pojke är dock bara ett år än och har inte börjat på dagis, men ändå! Jag förstår dig.

Försök att prata med dem nästa gång du kommer dit. Tala vänligt men bestämt om vad du förväntar dig av dom. Det är väl vad du kan göra för att försöka få dem att förbättra sig. Även om man kan tycka att det är en självklarhet att de borde ha tröstat din lille kille.

• mammatalman

hur många barn är det på avdelningen? hur många personal är det?
    tänk om de var upptagna med nått annat barn just då? tex två byter blöja och en hjälper en som klämt fingret i en dörr.

• rocka

Alla var ute på gården (litengård)och det var knappt några barn alls ca 8-10 st
    dem hade endast 1 liten tjej sen var resten mellan 3-5 år
    dem var 5 personal

• Movie Freak

Jag hade på ett sakligt sätt tagit upp det med dem situationen i sig o deras attityd i övrigt att de alltid pustar o stönar över sitt jobb o barnen o att man som förälder varken tycker det är kul eller bra för sitt o andras barn.

prata med dem utan att gå till personangrepp säg som det ser ut o låter i dina öron när de alltid pustar stönar över hur jobbigt allt är o när man förälder går förbi o ens barn 20 min senare fortfarande sitter o gråter inte lite stilla utan hysteriskt så han/hon nästan spyr.

o säg att du inte uppskattar att de lägger skulden på ditt barn via kalal honom tjurig bara för att de har missat att göra sitt jobb.

lyssnar de inte så gå till rektorn o lyssnar inte hon/han så går du till SDF.

Bridget Jones wanton sex goddess with a very bad man between her thighs.
  • Snuttetrasan

Usch, vad hemskt! Jag misstänker att din reaktion är baserad på en hel del saker som du sett under tidens gång, men det här fick bägaren att rinna över. Jag tycker att du gjorde helt rätt.

Jag sitter i en liknande situation själv. Jag har sett en hel del (och andra mammor med) på "vårat" dais. Eftersom jag tror på öppen kommunikation och ödmjukhet så har jag sagt vad jag tycker och i de fall det gått att erbjuda lösningar (på min bekostnad) så har jag gjort det för att det ska funka. Men så ser man saker hur barnen blir behandlade, och så kommer magkänslan som en klump i magen.  Idag önskar jag att jag hade haft samma attityd som dig, istället för att vara så förbannat svensk och bita ihop och vara snäll. Att jag tagit med ungen och gått!

Usch och fy! Jag tror faktiskt att du gjorde rätt! Kanske kan bli en väckarklocka för personalen om den börjar att slumra till i sitt ansvar. Kanske kan kolla vad andra föräldrar tycker? När jag öppnade munnen så upptäckte jag att det var många som var missnöjda- men ingen vågade säga något. Jag började då att säga vad jag tyckte och kände att det gav respons. Många gånger så får personalen aldrig veta något fören föräldrarna får ett utbrott. Men så jobbar en kvinna som inte alls passar där. Barn är något som ska fogas upplever jag att hennes attityd är. Om ett barn som aldrig beklagar sig (min dotter enligt övriga personalen)sitter och gråter i entren och saknar mamma för en gångs skull så får hon sitta där ensam tills jag kommer och hämtar henne. Efter det börjar hon att kissa i sängen, kissa på sig och ledsen då jag ska lämna henne på dagis (vilket ALDRIG hänt under alla dagisår- på annat dagis). Den dagen var idag då hon krampaktigt höll i grinden som jag stängde efter mig och bad mig stanna. Jag önskar att jag gjort som dig! Istället för att med magont vända mig om och gå.

• rocka
    Micalela skrev 2010-03-30 11:22:54 följande:
    han kanske är ett jäkligt tjurigt barn på förskolan?micalela.blogg.se
    Nej tyvärr så är han inte det dem brukar berömma honom för han är så snäll
  • Micalela
    rocka skrev 2010-03-30 11:36:31 följande:
    Nej tyvärr så är han inte det dem brukar berömma honom för han är så snäll
    Konstigt beteende i så fall av pedagogerna. Ta upp detta med dem och uttryck ditt missnöje, men hör också vad de har att säga. Om sånt här fortsätter borde du gå högre upp!
    Hoppas allt löser sig!

micalela.blogg.se
  • rocka
    Snuttetrasan

Jag vet att ytterligare 1 föräldrer  är jättemissnöjd  med Dagiset
    vi har båda länge funderat på att gå till "Rektorn"

Men vi vågar inte .... Kanske ska ta tag i det där nu !

Finns såååå mycket jag Retar mig på som jag vill få ut !!
    hur dem fuskar med tider så att inte fler barn ska komma in .. m.m

Dem kan ringa och säga till den "andra mamman" att nu får du hämta din son för han är tjurig

Jag har hört dem svära på barnen  m.m
    det är jättemycket som ligger Bakom denna situationen som gjorde att jag blev rasande idag !
  • Micalela
    rocka skrev 2010-03-30 11:41:34 följande:
    Snuttetrasan Jag vet att ytterligare 1 föräldrer  är jättemissnöjd  med Dagiset vi har båda länge funderat på att gå till "Rektorn"Men vi vågar inte .... Kanske ska ta tag i det där nu !Finns såååå mycket jag Retar mig på som jag vill få ut !!hur dem fuskar med tider så att inte fler barn ska komma in .. m.m Dem kan ringa och säga till den "andra mamman" att nu får du hämta din son för han är tjurig Jag har hört dem svära på barnen  m.m det är jättemycket som ligger Bakom denna situationen som gjorde att jag blev rasande idag !
    JISSES! Gå högre! Direkt!!
Svar på tråden Hur svårt kan det vara att trösta ett ledset barn?????