• ViSkaBliTre

    Vi som försökt länge efter mf, del 2

    Här hänger vi som försökt länge efter vi fått missfall.

    Med länge menas här att ha försökt längre än 6 månader EFTER missfallet.

    Vi kan vara lite bitchiga om du inte är på mer än första försöket, då vi har kommit längre än så i våra försök att få till en bebbe och kan vara lite bittra!

    Hoppas på fler i samma situation som vet hur det är att kämpa för att få det efterlängtade pluset igen!!

    Välkomna!!!
  • Svar på tråden Vi som försökt länge efter mf, del 2
  • Hallonet80
    Hallonet80 skrev 2010-04-08 17:47:48 följande:
    Grattis till tentan, e impad !!Å du, den här månaden är det både din och min tur, känner det på mig :-X !
    Ser att jag var lite kaxig i det inlägget, det lär jag ju få käka upp massor om en vecka när jag sitter där med tampongen i högsta hugg !!

    Har ni hört talas om Browns lag? Lagen om all världens jävlighet...  Tror jag ska ändra inställning helt. Jag vill inte ha barn, inte för allt i världen ! Skulle inte funka nu överhuvudtaget ! Jag måste plugga färdigt först å sen jobba några år, så det e inte å tänka på på flera år!
  • daddys
    Hallonet80 skrev 2010-04-08 21:19:51 följande:
    Ser att jag var lite kaxig i det inlägget, det lär jag ju få käka upp massor om en vecka när jag sitter där med tampongen i högsta hugg !! Har ni hört talas om Browns lag? Lagen om all världens jävlighet...  Tror jag ska ändra inställning helt. Jag vill inte ha barn, inte för allt i världen ! Skulle inte funka nu överhuvudtaget ! Jag måste plugga färdigt först å sen jobba några år, så det e inte å tänka på på flera år!
    Jag har lärt mig att det heter Murphys lag! ;) Men whatever, för den lagen känner man ju rätt bittert till.
    En grej har märkt av som inte är nåt abrakadbra, hokuspokus ockult tjafs utan bara rena observationer från min sida, är att så fort jag tror på riktigt (det funkar inte om man bara intalar sig nåt, man måste tro det) så händer alltid motsatsen.
    T ex om jag helt enkelt tror att jag blir inte antagen till universitetet för det är ju bara helt omöjligt, då blir jag det.

    Det har dock inte funkat med graviditet ännu men det beror nog på att jag fortfarande haft hopp längst inne nånstans.

    Men inte hugga med tamponger förresten!
    ٩๏̯͡๏)۶
  • Hallonet80
    daddys skrev 2010-04-08 21:48:20 följande:
    Jag har lärt mig att det heter Murphys lag! ;) Men whatever, för den lagen känner man ju rätt bittert till. En grej har märkt av som inte är nåt abrakadbra, hokuspokus ockult tjafs utan bara rena observationer från min sida, är att så fort jag tror på riktigt (det funkar inte om man bara intalar sig nåt, man måste tro det) så händer alltid motsatsen. T ex om jag helt enkelt tror att jag blir inte antagen till universitetet för det är ju bara helt omöjligt, då blir jag det. Det har dock inte funkat med graviditet ännu men det beror nog på att jag fortfarande haft hopp längst inne nånstans. Men inte hugga med tamponger förresten!
    Ja, Murphys lag kanske det heter !

    Enligt dina vetenskapliga observationer så måste vi nu alla helhjärtat börja tro att vi inte kan bli gravida, det e fel på oss hela bunten, det går bara inte !
    Men e ju lite svårt att lura hjärnan....
  • daddys
    Hallonet80 skrev 2010-04-09 07:48:30 följande:
    Ja, Murphys lag kanske det heter ! Enligt dina vetenskapliga observationer så måste vi nu alla helhjärtat börja tro att vi inte kan bli gravida, det e fel på oss hela bunten, det går bara inte ! Men e ju lite svårt att lura hjärnan....
    Ja det är ju det som är problemet.. för jag lovar, tror jag nåt om något (vad spelar ingen roll), så händer alltid motsatsen.
    Det ÄR ta mig tusan vetenskapligt! ;) Men det måste finnas undantag annars blir jag nog rädd.
    ٩๏̯͡๏)۶
  • Lortdocka

    Men är det inte det som händer folk som adopterar ibland, de har gett upp hoppet om ett eget biologiskt barn och sen när de fått ett adoptivbarn så vips! så är de gravida.

    Inte för att det händer ofta, men det händer.

    Alltså ligger det ändå lite i det där tjatet om att inte tänka för mycket på det hela.

    Eller vad tror ni?

    Fast det är otroligt svårt att sluta vilja bli gravid. Man kanske skulle börja med p-piller igen och verkligen inte vilja ha barn, fast jag vill ju inte vänta heller... Ha ha

    Svår ekvation det där, den löser inte ens jag {#lang_emotions_dreamer}

    Ikväll ska jag till Eriksberg på en kväll med smaken/maten i centrum. Det blir provsmakning och buffé Eriksberg är ett ställe här i Blekinge som har viltzafari och massa vilda-djur-köttprodukter. Spännande! För endast 200 kr får man buffé, provsmakning och vin till maten (men jag ska köra, gillar ändå inte vin till mat he he), det är LRF (lantbrukarnas riksförbund, i blekinge) som anordnar det. Min kompis är med i LRF för hennes mamma har skog och så där. Och jag följer med henne

    Spännande! Jag är uppsnoffsad till tänderna, så klart Det är ju inte varje dag man träffar bönner, eh, jag menar lantbrukare

    Fast jag kan ändå inte gifta mig med en sån, jag är allergisk mot det mesta i den världen... Katterna "står jag ut med", men pollenen som är nu gör allergin värre. Nu är det ju inte bara en allergen (katterna) utan pollenen också!!!!!!! Grr... Kli i näsan, ögonen och konstant "förkylning"... BLÄ!!!!!!!!! Och allergitabletterna som finns på Apoteket som är receptfria får inte tas av personer som är gravida, och eftersom man aldrig vet så vågar jag inte ta dem. Men det känns B när mensen kommit och jag genomlidit två veckors allergi-plåga "helt i onödan", när det hade räckt med en liten tablett ett par gånger om dagen för att "bota mig". Så egentligen borde jag ju gå "al natural" för att inte inleda bönnerna i frestelse

    Näe nu ska jag lyssna på go musik och komma i form inför kvällen, man kan ju alltid vara på sitt bästa humör när man ska ut, även om man inte kan ta någon med sig hem He he he


    . : Upp med hakan varje gång du tappar ditt humör : .
  • Hallonet80
    Lortdocka skrev 2010-04-09 16:14:03 följande:
    Men är det inte det som händer folk som adopterar ibland, de har gett upp hoppet om ett eget biologiskt barn och sen när de fått ett adoptivbarn så vips! så är de gravida.Inte för att det händer ofta, men det händer. Alltså ligger det ändå lite i det där tjatet om att inte tänka för mycket på det hela. Eller vad tror ni? Fast det är otroligt svårt att sluta vilja bli gravid. Man kanske skulle börja med p-piller igen och verkligen inte vilja ha barn, fast jag vill ju inte vänta heller... Ha ha Svår ekvation det där, den löser inte ens jag Ikväll ska jag till Eriksberg på en kväll med smaken/maten i centrum. Det blir provsmakning och buffé Eriksberg är ett ställe här i Blekinge som har viltzafari och massa vilda-djur-köttprodukter. Spännande! För endast 200 kr får man buffé, provsmakning och vin till maten (men jag ska köra, gillar ändå inte vin till mat he he), det är LRF (lantbrukarnas riksförbund, i blekinge) som anordnar det. Min kompis är med i LRF för hennes mamma har skog och så där. Och jag följer med henne Spännande! Jag är uppsnoffsad till tänderna, så klart Det är ju inte varje dag man träffar bönner, eh, jag menar lantbrukare Fast jag kan ändå inte gifta mig med en sån, jag är allergisk mot det mesta i den världen... Katterna "står jag ut med", men pollenen som är nu gör allergin värre. Nu är det ju inte bara en allergen (katterna) utan pollenen också!!!!!!! Grr... Kli i näsan, ögonen och konstant "förkylning"... BLÄ!!!!!!!!! Och allergitabletterna som finns på Apoteket som är receptfria får inte tas av personer som är gravida, och eftersom man aldrig vet så vågar jag inte ta dem. Men det känns B när mensen kommit och jag genomlidit två veckors allergi-plåga "helt i onödan", när det hade räckt med en liten tablett ett par gånger om dagen för att "bota mig". Så egentligen borde jag ju gå "al natural" för att inte inleda bönnerna i frestelse Näe nu ska jag lyssna på go musik och komma i form inför kvällen, man kan ju alltid vara på sitt bästa humör när man ska ut, även om man inte kan ta någon med sig hem He he he
    Vilket lyx, ska oxå på LRF-trivselkväll ikväll, men vi får nöja oss med buffé å bowling !  Jag har en egen bonne jag !
  • Lortdocka

    Det var lyxigt och trevligt, fast det var ju mest gubbar där, och just de två som satt jämte oss luktade lite skit, det märktes att de var bönder... Ha ha!

    LRF ungdom ordnade julbord på finlandsfärjan i början av december, tyvärr kunde vi inte åka då för jag hade typiskt nog praktik just de dagarna... Det hade varit så skoj annars. Kanske inte att gå på seminarierna, men de kunde man ju skippa med förklaringen "åksjuk". Min kompis är nämligen både åksjuk och sjösjuk, haha... Men med lite tabletter och alkohol i systemet mår hon prima He he...
    Det är roligt att hitta på lite skojiga saker ibland.

    Idag har jag motorsågsmassaker i trädgården, Janne och svärfar sågar ner träd och håller låda... Men eftersom jag är en sån duktig hushållerska slängde jag ihop både en drömrulltårta och kokostoppar i ett nafs och serverade svärfar sitt middagskaffe strax efter tolv Eftersom jag fullkomligen älskar att baka och fixa och dona i köket så är det alltid lika roligt när svärfar kommer för han vill ha kakor till sitt kaffe och då är det ju någon som äter det jag bakar. Janne tittade bara snett på kokostopparna och vägrade att ens smaka dem, och efter mycket tjat så åt han faktiskt en bit rulltårta. Han gillar inte sånt. Han är lite tokig... Ha ha...

    BIM nästa söndag... Nervöst värre faktiskt... Hoppas så innerligt att våra ihärdiga försök förra veckan ger resultat denna månaden!!!! Det hade varit sååååååå underbart!!!!!!!!!!!!! *hoppas hoppas hoppas*

    Om inte så är det jag som dränker sorgerna med Minttu nästa söndag och skippar skolan på måndagen (om jag nu har skola då, det vet jag inte för jag har inte koll på schemat, ha ha)!!!!!!!! Sen blir allting bättre igen!


    . : Upp med hakan varje gång du tappar ditt humör : .
  • ViSkaBliTre

    Har varit med om en mardröm!!! TANGETBORDET gick SÖNDER i torsdags!!!! Kan ni hajja något mer traumatiskt, att inte kunna skriva på fl! Jag kunde liksom läs men inte svara *mardröm*

    Men det var ändå tur, för jag var först rädd att det skulle vara virus! Så är ändå lättad att det funkade efter vi köpte nytt!

    Hur som helst så blev äl-stickan pos igår.. så äl idag! önska mig lycka till...

  • Posh suburban girl
    ViSkaBliTre skrev 2010-04-10 13:50:08 följande:
    Har varit med om en mardröm!!! TANGETBORDET gick SÖNDER i torsdags!!!! Kan ni hajja något mer traumatiskt, att inte kunna skriva på fl! Jag kunde liksom läs men inte svara *mardröm* Men det var ändå tur, för jag var först rädd att det skulle vara virus! Så är ändå lättad att det funkade efter vi köpte nytt! Hur som helst så blev äl-stickan pos igår.. så äl idag! önska mig lycka till...
    Lycka till hjärtat! {#lang_emotions_flower}
    ٩๏̯͡๏)۶
Svar på tråden Vi som försökt länge efter mf, del 2