• liselott76

Vilken binda till avslaget?

Googlade och googlade, kollade på apotekets hemsida..
    Finns många artiklar som skriver att man behöver bindor efter förlossnignen (DOH) men ingen skriver VILKEN binda man ska välja, alltså vilken som är bäst!

Så frågar här nu, hoppas ingen är för blyg för att svara!

• Svar på tråden Vilken binda till avslaget?
  • angeni

Jag köpte libresse tjocka, det finns rosa, grön och blå(nattbinda) förpackningar. Det läckte inte alls och det känns inte som det rinner hela tiden heller.

• Kimban

Nattbindor är väl bäst då de är störst, Körde ja på de första dagarna hemma tills man inte blödde så mycket.
    Vilket märke är väl en smak sak, men ja körde libress.

• anna ruffs

en tjock...  jag handlade mina på apoteket, men jag minns inte vad det hette. tog de största jag hitta till en början... sen med tiden tunnare och tunnare.... 

• sonen08

ta med dig några från sjukhuset de gjorde ja de är bäst i början då de kommer rätt mycket annars köp tenas stora, ja körde på liberos nattbindor för de var största ja fick tag på. eftersom de kommer rikligt så tyckte ja de var bäst men som sagt sjukhusets stora är bra o ta mig sig några smidigast är o lägga dem i väskan ta med dig den in på toan så är de ingen som fattar ändå

• Miss Lau

Jag använde vanliga Always ultra, fungerade jättebra. De man fick på förlossningen var visserligen stora men jag tyckte inte att de satt bra och inte ens att de sög speciellt bra.

• Bumblebina

Jag har vid ett par tillfällen faktiskt använt bebbens blöjor... Ffa när man lägger dem till bröstet så rinner det til ordentligt och jag tycker ionte att några bindor håller för det. Åtminstone inte i början.
    Ta bebbens blöja och lägg i trosan som en binda, den tål mer! Sno dessutom några från sjukhuset...

• Fe73

Jag köpte de billigaste tjocka typ euroshopper..d måste byta hela tiden ändå

• Salamina
    liselott76 skrev 2010-03-30 13:06:43 följande:
    Googlade och googlade, kollade på apotekets hemsida..Finns många artiklar som skriver att man behöver bindor efter förlossnignen (DOH) men ingen skriver VILKEN binda man ska välja, alltså vilken som är bäst!Så frågar här nu, hoppas ingen är för blyg för att svara!
    Första veckan använde jag min mormors inkontinensbindor. Jag blödde MYCKET och dom bindorna var bara något mindre än dom man fick på BB. Sedan använde jag nattbindor.
    Det verkar vara väldigt individuellt hur mycket man blöder efteråt. Min syster klarade sig nästan på trosskydd, så det är svårt att veta innan förlossningen vad det är man behöver.
    Mamma till Sibelle 090316
  • Dalia

Jag köpte med mig sjukhusets förlossnngsbindor när jag lämnade bb hotellet. Var tvungen att använda dubbla. Efter nån vecka hade jag apotekets Apoliva, modell störst!
    Det är ju olika hur mycket man blöder, men jag blödde MYCKET.

• Siriva

Jag använde Tenabindor för de var tjocka och mjuka.

Vanliga tunna bindor (även om de var gjorda för riklig blödning) tyckte jag skavde och irriterade.
    Jag blödde inte så väldigt mycket men mer än vanlig mens.
Svar på tråden Vilken binda till avslaget?