• liselott76

Vilken binda till avslaget?

Googlade och googlade, kollade på apotekets hemsida..
    Finns många artiklar som skriver att man behöver bindor efter förlossnignen (DOH) men ingen skriver VILKEN binda man ska välja, alltså vilken som är bäst!

Så frågar här nu, hoppas ingen är för blyg för att svara!

• Svar på tråden Vilken binda till avslaget?
  • Upptagen

Jag använde apotekets längsta med vingar, hur bra som helst. Har även använt always nattbindor men de är så plastiga att jag får som skavsår av dem.

• vargaa

Jag köpte de mest absorberande jag hittade på Willys. En nattbilda med vingar, tror det var Allways som var mest absorberande på hyllan. Om de inte skulle kännas bra sen så köper jag en annan sort. Men kände att det viktigaste var att jag köpte en sort som absorberar så bra som möjligt för jag vet inte hur mkt man blöder. Och gärna av ett märke som brukar hålla tätt/ha bra passform.

BF 25 april 2010 - www.vargaaa.blogspot.com
  • liselott76
    Dalia skrev 2010-03-30 13:21:13 följande:
    Jag köpte med mig sjukhusets förlossnngsbindor när jag lämnade bb hotellet. Var tvungen att använda dubbla. Efter nån vecka hade jag apotekets Apoliva, modell störst!Det är ju olika hur mycket man blöder, men jag blödde MYCKET.
    Oj så man kan köpa av sjukhuset? Vad praktiskt! Där vi bor tror jag de vaktar sina bindor som bara den så känns bättre att köpa än att "sno" med sig!
  • Shmone

Jag har använt nattbindor första dagarna.. men efter nån vecka bara har jag kunnat övergå till normalstora.

• Aakashan

Gå in på apoteket Be om bindor dom kan rekomendera till avslaget. Det gjorde mina barns pappa Dom funkade alldeles utmärkt för mig. Och jag blödde ganska rejält.

• ratwoman

jag köpte apotekets tjockaste tror de hette apolivia.. för jag blödde mycket efteråt

• paloma84

Jag köpte apotekets Apoliva, och det räckte med ett pack! Köpte två paket, men hann bara använda 1-2 bindor i den andra paketet.

• Athema

Använder always nattbindor, behöver dock inte så tjocka nu dryga veckan efter förlossningen, men just dagarna efter var dom bra, tog även hem dom stora bindorna från BB så att jag hade, använde dom de 3 första dagarna efter förlossningen .

• liselott76

Tack! Får antingen bli libresse nattbindor då eller apoliva!

• Zavedos

Det beror ju helt på vad du föredrar och hur mkt avslag du har. Jag hade bara lite, typ som en vanlig mens.

• Ms McQueen

Hade libresse night sist och kommer använda det denna gången åxå. Fungerade bra för mej.

• sushi81

Apotekets Apoliva har jag använt till de två sista. Jättenöjd. Tunna,vingar,bekväma och framförallt - billigare än 'märkesvarianterna' i vanliga affären.

*J-0102*M-0206*E-0606*A-0712*BF-1006*
  • Lena

När jag kom hem efter 2.5 dag kunde jag använda samma bindor som jag brukar vid mens för att sen övergå till att använda trosskydd.

• FridaSofi

Eouroshoppers nattbinda billig samt räckte för mig.

• Ziitoo

Jag tog med mig några stora bindor från sjukan men dom behövdes aldrig, istället använda jag apotekets tjocka nattbindor(apoliva) lite grann och Libress nattbindor + "dagbindor" extra långa med vingar. Blödde typ som vanlig mens, var värst första dagarna bara och då låg jag på BB helt orörlig typ så.

Emmi Isabell ♥ Mammas och pappas lilla älskling!
Svar på tråden Vilken binda till avslaget?