• Linnic

måste man bli kallad för tjockis?

Jag tycker inte det är direkt roligt att gå upp i vikt, är i v 21, men jag kan leva med det. Men trots detta, vad är det fel på folk?!

Måste, framförallt, killar/gubbar på jobbet kalla en för tjockis? Har det hänt er och vad gör ni i såfall åt saken?

Jag blir mest stum och får inte sagt så himla mycket.

• Svar på tråden måste man bli kallad för tjockis?
  • La Lola

Jag är ju tjock så mig gjorde det inget att nån sa så när jag var gravid.

*mamma till Alma 9 år (-00) och Hedda 1 år (-09)*
  • KlasStures mamma

Jodå det fick man höra! Jag sa ifrån med en skämtsam ton. Typ "tack för den du" med lite halvallvargligt ansiktsuttryck.

• Anatha
    La Lola skrev 2010-03-30 14:07:09 följande:
    Jag är ju tjock så mig gjorde det inget att nån sa så när jag var gravid.
    Jag brydde mig inte heller men jag tycke det fortfarande är märkligt att säga så. Det är ju ofta sammankopplat med någont negativt och många är nog inte bekväma att kalls så.
  • Tokis

Jag har oxå blivit kallad tjockis nu under grav, i början tyckte jag det var jättejobbigt men har "vant" mig och vet ju att jag inte ätit mig till kulan på magen hihi...

Men ja ibland kan man undra varför alla gravida ska kollas tjockis...

• La Lola
    Anatha skrev 2010-03-30 14:08:32 följande:
    Jag brydde mig inte heller men jag tycke det fortfarande är märkligt att säga så. Det är ju ofta sammankopplat med någont negativt och många är nog inte bekväma att kalls så.
    Ja men då kan man ju alltid svara "jag är gravid, vad är din ursäkt till att du ser ut som du gör?"
    *mamma till Alma 9 år (-00) och Hedda 1 år (-09)*
  • Anatha
    La Lola skrev 2010-03-30 14:10:17 följande:
    Ja men då kan man ju alltid svara "jag är gravid, vad är din ursäkt till att du ser ut som du gör?"
    Ja absolut men jag brydde mig som sagt inte sambon däremot fick mest pikar för hans också växande mage under min graviditet
  • linjes

Nää det hör inte till normalt hyfs att kalla folk,gravid eller ej för tjockisar

• skuggspel

Eller hur? Varför?

Jag kanske inte tagit illa upp om det inte varit så att jag första grav var fullkomligt svullen, tillochmed ögonlocken! Jag kände mig fulfulfulful och blev jätteledsen varje gång! Nu har jag bestämt mig för att gå mot min rädsla och vara helt ärlig, hur obekvämt det än är! Bara säga ifrån, nej, vetdu, jag blir ledsen och tar illa upp när du säger så.

• VasaSthlm

Tror folk gör det mest för att de inte vet vad de ska säga. Att det liksom har blivit acceperat att det är så man säger.

Jag brukar svara "ska du säga/men du då" med glimten i ögat. Verkar fungera, för de flesta harklar sig och säger, "ja, jag menar förstås att det syns att du är gravid nu" eller liknande.

• Linnic

man vet ju att det beror på kulan på magen trots att jag känner av det även på höfter och ansikte.  ;)

Men jag kan inte förstå att bara för att man är gravid så tycker omgivningen att det är okej att kalla någon för tjockis. Jag skulle ju aldrig få för mig att säga så till någon.

Jag blir också LEDSEN!!

Svar på tråden måste man bli kallad för tjockis?