• Linnic

måste man bli kallad för tjockis?

Jag tycker inte det är direkt roligt att gå upp i vikt, är i v 21, men jag kan leva med det. Men trots detta, vad är det fel på folk?!

Måste, framförallt, killar/gubbar på jobbet kalla en för tjockis? Har det hänt er och vad gör ni i såfall åt saken?

Jag blir mest stum och får inte sagt så himla mycket.

• Svar på tråden måste man bli kallad för tjockis?
  • Mamsterbabe

Jag tar inte åt mig av det, sålänge folk inte säger det på ett elakt sätt. 
    Min sambo kallar mig numera mer "tjockis" än "älskling", men han säger det med sån värme i rösten att jag inte blir irriterad alls. 
    För mig visar det bara hur mycket han älskar mig & vårat mirakel i magen :) 

• Johans Pillerill

Jag hälsar alltid på mina gravida vänner med "TJENA TJOCKISAR" när vi ses och fikar... Iof kanske det känns mindre otrevligt eftersom jag är precis lika gravid som dem...

Men jag brukar inte ta illa upp när någon säger tjockis... Jag är ju tokstolt över bebisen i magen och vet ju att det är därför de säger så. Hade någon däremot sagt tjockis INNAN jag blev gravid hade jag nitat dem :)

• johandra

ja du,det där blir man ju så less på!

Min standardkommentar dom dagar jag är så trött på det så jag kräks är: Du är inte så jävla smal själv!.

förstår inte varför man ska behöva ta sånt där bara för att man råkar ha en bebis i magen..

Mamma till världens finaste Ella 060309 och Alice 071219,bebis beräknad 3/4-10
  • SilverEmma

Nu är jag (tack & lov) inte gravid längre, men mitt standardsvar blev till slut ett småirriterat "Ja men det är väl tur att bebisen växer?" Folk började faktiskt lägga ner tjockis-kommentaren sen.

• Linnic

Skulle min sambo eller väninna kalla mig tjockis på ett skämtsamt sätt så är det väl relativt lugnt.

Men när mina arbetskollegor som jag inte jobbar särskilt nära börjar kalla mig tjockis blir jag förbannad. Dem kan knappt säga godmorgon/hej när man kommer in i fikarummet medan uttrycket tjockis går bra att slänga efter mig i korridoren.

Vad tusan, jag har gått upp 7 kg...är det så himla mycket!?

• jennyc

alla säger tjockis till mig nu men jag känner mig så otroligt vacker nu så jag bryr mig verkligen inte. sen har jag bara gått upp på magen än så länge så de kanske nte blir lika roligt sen om de fördelar sig mindre smickrande :)

• RasSam

Brukar bara säga att "jag iallafall får ut något av att vara tjock till skillnad från vissa andra här". Då brukar dom bli tysta haha =)

• linjes
    Mamsterbabe skrev 2010-03-30 14:30:25 följande:
    Jag tar inte åt mig av det, sålänge folk inte säger det på ett elakt sätt.  Min sambo kallar mig numera mer "tjockis" än "älskling", men han säger det med sån värme i rösten att jag inte blir irriterad alls.  För mig visar det bara hur mycket han älskar mig & vårat mirakel i magen :) 
    Det en väldig stor skillnad på att bli kallad det av sin sambo o folk man knappt känner,tror ju knappast att dom människorna älskar ts o hennes bebis
  • Mayko

Jag har blivit mer irriterad efter hand, det beror väl lite på dagsform men numera förklarar jag faktiskt för omgivningen att jag inte tycker det är kul att höra. Jag vet att de inte menar ngt illa, men det gör inte tjockis till ett mer positivt uttryck för det. Vill dom kommentera magen så går det alldeles utmärkt att säga t ex "vilken fin mage du har fått". Jag har haft tur och inte gått upp så mkt i vikt, men magen är rätt tilltagen så tjockis har periodvis varvats med min andra favorit "är du säker på att det bara är en?". Ehhh, ja?

• Spexig

Man blir kallad tjockis hela tiden. Det går lixom inte att göra nåt åt om man inte ska springa runt och vara sur hela tiden.

Visst, men kan ju svara "Tack detsamma!", men lättast är ju egentligen att bara skaka av sig det, men vet ju att man inte egentligen är tjock och att det kommer försvinna igen.

Men visst, det kanske är lätt för mig att säga, som alltid varit smal på gränsen till mager och aldrig behövt lämpa med vikten (förutom för at gå upp, men det är ju en annan historia).

• Lillsnufflan

Jag börjar bli lite less på det, men jag orkar inte bry mig alltför mycket. Jag nöjer mig med att fräsa ifrån till min man ibland.

Svar på tråden måste man bli kallad för tjockis?