• MammaMu81

Gravidsymptom v3?

Jag tog ut kopparspiralen 19 mars och hade Äl 23 mars. Jag kör inte med stickor så datumen för Äl är ungefärliga, men vi älskar normalt var/varannan dag. Är idag inne på Äl+1 v och jag har känningar information av illamående på eftermiddagen, kissnödig oftare än annars, ömma bröstvårtor. Inatt vet jag inte vad som hände men jag vaknade plötsligt och kände ett behov att spy... Jag lyckades lugna ner mig själv och somna om för att samma sak åter igen hände. Är det kroppen som spelar mig ett spratt eller kan det vara något??? Tänkte testa på måndag men vet inte om jag orkar med en veckas ovisshet till. Det är ju en barnlek att stå ut med alla symtom och biverkningar om man vet att det är för en högre sak.

• MammaMu81

brösten har ömmat massor idag... men illamåendet har laggt sig.... Hmmmm undrar vad det betyder. nu är det bara 5dgr kvar till BIM... såååå spännande

• MammaMu81

köpte 2 CB tidiga Gravtest idag... testade ett på eftermiddagen, trots att jag har BIM -4 (eller-5 är inte säker)....naturligtvis visade den ett tydligt minus....URK... försöker se det possitiva att jag har ju ett test kvar som jag kan testa nästa vecka.... om jag vågar.

• MammaMu81

viforevigt- hoppas du är gravid.... lycka till...

• MammaMu81

Redan dagen efter äl kände jag stick i magen.. Typ som en tyngd som om något hade hänt. Veckan efter äl började symptomen komma, först illamående, sen huvudvärk, kissnödig oftare än vanligt, ömmande bröst... Nu har det lugnat sig lite med symtomen (är 12 dgr efter äl idag) brösten är de som känns av mest. Testade cb igår, fick - vilket verkligen fick mig att tappa hakan.... Nu ska jag bara vänta o se om mensen kommer... Kommer den inte, testar jag... Vill verkligen inte bli så ledsen igen.

• MammaMu81

Ikväll har jag börjat få känningar som jag brukar få före mens... Det trycker i nedre magen och krampar lite... Hoppet sänks yttligare och jag får nog min mens just på bim dagen :(

• MammaMu81

Mumangelina- lycka till, håller alla tummar å tår för er skull...

• MammaMu81

viförevigt- nog kan man känna av symtomen... jag kände mina symptom redan v.3 på förra barnet... Kan inte förklara det utan det bara kändes...tröttare än vanligt.. mer lättirriterad, och mensvärk... jag väntade en vecka på mensen men den kom aldrig... då testade jag.... Men annat är det nu... väntar å väntar... är på +3 idag och inget händer... På bimdagen var det negativt....så nu är jag nerstämd.. googlar fram andra som plussat sent och försöker intyga mig om att det kanske finns en liten chans att jag plussar...

• MammaMu81
    nu är jag gladare än sist jag var inloggad. fick då på bimdagen får negativt med CB... Men gissa vad?!  mensen har ännu inte kommit... BIM +4 ikväll och + 5 imorn. såååå illmamående idag, känner av dofter som ingen annan gör (t.ex. kunde lukta mig till  gårdagens mackaroner i kylskåpet) och så fruktasvärd trött. Tycker mig ana större bröstgårdar och kraftigare bröstvårtor...som ömmar fortfarande men mindre dock... Molande värk i mensmagen.. precis som sist när jag inte viste att jag var gravid och trodde i över en vecka att nu idag kommer nog mensen... Hoppas hoppas.... Imorn ska syrran ha dop och jag ska hjälpa till så den dagen lär gå fort men på söndag dååååååå ska jag testa mig igen.
  • MammaMu81

Pebble- hahaha jaaaa själv har jag inte gråtit men fått tårar i ögonen av att sett Disney filmer med dottern ikväll....

• MammaMu81

Ska testa mig idag... Lovar att meddela er så fort jag kan... Spännande ;)

• MammaMu81

Det blev ett pluss med cb idag, bim +6 tror jag.... Tänk att det blev pluss efter två minus - yes!!!

• MammaMu81

Tack snälla ni... Nu hoppas jag att allt går bra... Jag har en dotter på 3 år redan! Men symtomen har inte alls varit desamma... Kände inte alls av henne, lite mensvärk bara... Nu är jag ju så illamående är dessutom hungrig men samtidigt inte sugen på något. Jag har samma mensvärk dock ;)

Svar på tråden Gravidsymptom v3?