Vill lämna min sambo/pappan till mina barn
Anonym (Ensamstående) skrev 2010-03-30 15:37:38 följande:
Jag har separerat från båda mina barns pappor. Jag lämnade den minsta sonens pappa för att jag mådde helt enkelt skitdåligt i förhållandet. Jag var inte lycklig och insåg att jag kommer heller inte att bli lycklig om jag stannar kvar. Jag ville nästan inte lev. Jag började tappa livsgnistan. När jag insåg att min livsgnista inte fanns där så var jag tvungen att göra något åt saken. Jag lämnade honom. Men jag förstår vad du menar. Tro mig....dina barn kommer inte att vara dig tacksam om du stannar kvar heller. Kommer du vara lycklig om du stannar kvar??? Om du mår dåligt... tror du att man är en "bra" mamma om man inte är glad och lycklig??? Jag tycker att din man verkar ha ett enormt kontrollbehov. Att nervärdera dig att säga att du är ful och inte vilja ha något fysiskt behov säger en hel del att han har heller inte några känslor för dig utan bara maktbehov. Hur gamla är barnen?? Spädbarnet blir inte påverkad i detta läge om ni separerar. Men det gäller ju att förklara för sina barn att både mamma o pappa älskar dem och att det inte är barnens fel att man separerar eller slutat älska varandra. Jag kan säga att min sons äldsta pappa o jag är hur bra kompisar som helst. Hans fru och jag kommer också jättebra överenns. Men den minsta sonens pappa har jag varit tvungen att söka ensam vårdnand om så jag är mitt uppe i en vårdnadstvist. Du får fråga mig om du vill veta nåt mer...jag ska svara så gott jag kan.Har du o din äldsta sons pappa delad vårdnad? O hur funkar de? O varför söker du ensam vårdnadsrätt om den minsta? Du behöver inte svara om du inte vill...
Skulle jag gå isär med min sambo skulle jag flytta "hem" igen, alltså dit där min familj bor, vilket är 6 mil bort o då kommer de bli delad vårdnad antar jag om våran son o den tanken känns hemsk, att bara träffa honom varannan vecka...