• Anonym (Ida)

Vill lämna min sambo/pappan till mina barn

Anonym (behöver hjälp) skrev 2010-03-30 16:08:34 följande:
     Han hjälper inte till med allt men hjälper till med t.ex. matlagning och hemmet. Han leker och busar med dem och tar med den äldsta på mycket. (T.ex. fixa i garaget, i trädgården etc.) Om jag föreslår att vi ska gå på t.ex. Junibacken eller liknande så drar han öronen åt sig. Inga barn eller familjeaktivitieter prioriteras utan mer saker på hans villkor.
    Både din ts start och detta känns som jag skulle ha skrivit det. jag funderar på separation för jag vet att det liv jag vill leva kommer jag aldrig få med honom. Men vi har en bebis på 9 månader och jag är livrädd för att han skulle kräva att hon skulle bo hos honom lika mycket. Jag har varit föräldraledig med henne hela tiden.

Hur säger man att man vill separera? Min sambo tycker att vi har det bra. Och det är också skrämmande. jag skulle vilja att han också ser nackdelarna i vårt förhållande. jag har pratat om det att jag inte tycker att vi har det bra. men det kommer aldrig längre en så. Nu kommer en sommar och jag vet exakt hur den kommer se ut om jag stannar med honom. Vi kommer vara på hans sommarställe med hans släktingar och jag får tjata om vi ska åka till mina föräldrar.

Nä jag vill inte mer. men hur gör man?
Svar på tråden Vill lämna min sambo/pappan till mina barn