• satakatse

Vill lämna min sambo/pappan till mina barn

Anonym (behöver hjälp) skrev 2010-04-03 17:15:45 följande:
    Nu är det gjort. Jag pratade med sambon idag. Han blev oerhört ledsen och förstår ingenting. Jag höll mig till argumenten att vi bråkar för mycket och att jag vill bryta innan det går ut över barnen och att jag är olycklig i vårt förhållande och att jag måste försöka hitta mig själv igen. Han tjatade och tjatade om ett argument och att jag gör detta mot honom och barnen. Ett par gliringar om att det måste finnas någon annan och att jag inte är den han trodde. Nu vill han gå i familjeterapi och förstår inte att jag är oresonlig. Han åkt till jobbet och bett mig tänka på saken. Jag sa nej flera gånger innan han åkte. Jag har inga fler argument till varför jag inte vill gå i terapi. Jag vill inte ta upp hans kontrollbehov och hur han har behandlat mig för då kommer han att lova guld och gröna skogar för att bli tillsammans igen. Jag måste hitta ett sätt att hålla mig stark nu.
    Håller tumme!
  • satakatse
    Anonym (behöver hjälp) skrev 2010-04-05 10:36:17 följande:
    Min sambo fattade verkligen ingenting och varför jag gjorde slut. Jag kände att jag behövde lätta mitt hjärta inför honom och hans föräldrar. Så vi åkte till dem utan barnen och jag sa ALLT. Sambon blev helt chockad men erkände också allt. Han visste att han sagt elaka saker men inte varför. Han hade heller inte förstått hur ledsen jag blir. (vilket är ofattbart). Han lyssnade och alla bad mig att gå med på samtalsterapi för barnens skull. Jag har gått med på att ge förhållandet en andra chans med samtalsterapi och om han går i egen terapi också. Jag har satt en massa krav och måsten samt att detta är sista chansen.... Nu får vi väl se. Jag är rädd att det blir som för dig (same same). Att allt blir bra men att jag aldrig hittar känslorna igen. För just nu tycker jag bara illa om honom.
    Samtalsterapi och parterapi, är inte alltid för att laga, utan även för att få ett bra avslut och samarbete mellan föräldrarna.. Sort av han ändå erkänna och visa sina svagheter. Håller tumme för att det blir bra, oavsett som par eller för skilda vägar.
Svar på tråden Vill lämna min sambo/pappan till mina barn