Inlägg från: Anonym (behöver hjälp) |Visa alla inlägg
  • Anonym (behöver hjälp)

Vill lämna min sambo/pappan till mina barn

ChoopChoopSong, han skulle säkert gå med på familjeterapi. Men han kommer aldrig att erkänna att han gör fel. Jag har dock tappat all respekt och kärlek till honom och det skulle inte förändra något för mig.
    Nu fick vi våra skattekuvert och genast så ville han veta hur mycket jag får tillbaks. Han kastade sig över mitt för att se om mina pengar på något sett kunde vara hans. Jag sa att han är sjuk gällande pengar och han skrattade och sa att han bara skoja. Jag tjänar mer än honom så jag skulle lätt klara mig ekonomiskt utan honom. Hur gör man slut?!

• Anonym (behöver hjälp)

Triss i tjejer, tack! Det är precis det jag är rädd för och också tror. Jag håller på att jobba på skäl som han inte kan argumentera mot. Att jag inte älskar honom osv.

• Anonym (behöver hjälp)

Jag behöver nog ingen kvinnojour. Han slår oss inte (har aldrig gjort det). Jag har ingen familj eller vänner här men ska nog klara det själv.

• Anonym (behöver hjälp)

Triss i tjejer, tack igen. Jag är rädd att han inte kommer att ge sig om han inte får något skäl men tror att du har helt rätt. På lördag är han på jobbet. Tror jag ska ta upp det på telefon. Jag är rädd att han överreagerar här hemma med barnen hemma. Bäst om han får första chocken när han är borta bland andra....

• Anonym (behöver hjälp)

Ida, känner precis som du. Min sambo tycker också vi har det bra. Jag väntar nästan på att han ska göra något "fel". Säga något elakt eller vad som helst. Så det känns lättare att bli arg och göra slut. Jag vill också åka till min familj i sommar men sambon sa nej. Då sa jag att jag och barnen kan åka själva när han jobbar och helt plötsligt så verkar det som att vi kan åka till dem iaf... Jag SKA göra slut. Snart.

• Anonym (behöver hjälp)

Jag pratade med min bästa kompis som bor långt härifrån. Hon sa att hon tycker att jag är en annan människa när sambon är med samt att hon tidigt märkt av hans kontrollbehov. Det är ju precis det jag själv nu inser. Jag är någon jag inte vill vara och lever ett liv som jag inte vill leva.

Jag har bestämt mig. Imorgon så gör jag slut.

• Anonym (behöver hjälp)

MiisPiss, jag vågar inte ta det när han är hemma. Han kan bli helt okontollerat arg. Vi har alltid kunna prata bättre på telefon än ansikte mot ansikte.

AnnaKlara, Mina barn har varit, är och kommer alltid att vara min högsta prioritet. De kommer alltid i första hand. Tack och lov har de inte märkt något utan är lugna, glada och harmoniska barn. Får faktiskt beröm från BVC för hur glada och go'a de är! Tack!

• Anonym (behöver hjälp)

Idag ska det ske. Ge mig styrka.

• Anonym (behöver hjälp)

Jag gör en mental lista på vad jag ska säga och hur jag ska bemöta hans argument (påhopp) utan att bråka. Om han kallar mig för något fult så kommer jag att säga att detta endast får mig att bli starkare i mitt beslut att lämna... Har inte sovit mycket inatt. Det känns helt overkligt och då & då överväger jag att bara strunta i allt och låta allt vara som vanligt. MEN jag ska verkligen göra det idag.

• Anonym (behöver hjälp)

Nu är det gjort. Jag pratade med sambon idag. Han blev oerhört ledsen och förstår ingenting. Jag höll mig till argumenten att vi bråkar för mycket och att jag vill bryta innan det går ut över barnen och att jag är olycklig i vårt förhållande och att jag måste försöka hitta mig själv igen. Han tjatade och tjatade om ett argument och att jag gör detta mot honom och barnen. Ett par gliringar om att det måste finnas någon annan och att jag inte är den han trodde. Nu vill han gå i familjeterapi och förstår inte att jag är oresonlig. Han åkt till jobbet och bett mig tänka på saken. Jag sa nej flera gånger innan han åkte.

Jag har inga fler argument till varför jag inte vill gå i terapi. Jag vill inte ta upp hans kontrollbehov och hur han har behandlat mig för då kommer han att lova guld och gröna skogar för att bli tillsammans igen. Jag måste hitta ett sätt att hålla mig stark nu.

• Anonym (behöver hjälp)

hans föräldrar ringde och var ledsna. de vill också att vi ska prova terapi och alla sitta ner och prata men förstår mig helt då de märkt hur han är...

• Anonym (behöver hjälp)

Min sambo fattade verkligen ingenting och varför jag gjorde slut. Jag kände att jag behövde lätta mitt hjärta inför honom och hans föräldrar. Så vi åkte till dem utan barnen och jag sa ALLT. Sambon blev helt chockad men erkände också allt. Han visste att han sagt elaka saker men inte varför. Han hade heller inte förstått hur ledsen jag blir. (vilket är ofattbart). Han lyssnade och alla bad mig att gå med på samtalsterapi för barnens skull.

Jag har gått med på att ge förhållandet en andra chans med samtalsterapi och om han går i egen terapi också. Jag har satt en massa krav och måsten samt att detta är sista chansen.... Nu får vi väl se. Jag är rädd att det blir som för dig (same same). Att allt blir bra men att jag aldrig hittar känslorna igen. För just nu tycker jag bara illa om honom.

• Anonym (behöver hjälp)

Tack satakatse. Ja, jag tror att vilken utgång det än blir så kan terapin bara hjälpa... Så vi får väl se... Det viktigaste av allt - barnen lider inte. Sambon vill lära sig att bli mer pedagogisk och ha mer tålamod så det är ju iaf det bästa som kom ifrån att jag berättade allt för honom.

Svar på tråden Vill lämna min sambo/pappan till mina barn