• Svar på tråden Obduktionsrapporten?
  • me79

    Hej, vi fick svar på samtliga prover cirka 2,5 månad efter vår dotters död. Då var även obduktionsrapporten klar. Vi har bett om att få en kopia på hela rapporten.

    Hoppas du snart får svar på proverna snart. Vi fick dock svaret att det inte gick att fastställa dödsorsak, vilket läkaren i det här fallet ansåg vara positivt. Varma kramar till dig.

  • Johline

    För oss dröjde det 3 månader innan vi fick samtliga svarer. Vet inte var du bor men i Stockholm kan det tydligen dröja upp till 6 månader (!) innan obduktionssvaren är klara. För vår del tog de hänsyn till att det var ett litet barn som dött.

    Vi fick svaret att vår dotter dog av syrebrist, men vad syrebristen berodde på gick inte att fastställa. Ingenting tydde på att något var fel. Hade nog inte väntat mig att de skulle hitta någon orsak heller. Och det känns skönt inför enny graviditet.

    Hoppas ni får era svar snart,  

    Många kramar!

  • Sooli2

    Jag har bara fått reda på att de inte hittat nåt på mig. Jag ringde specmödravården för två veckor sedan och bad läkaren höra av sig med provsvaren på Gabriel och moderkakan, men han har inte hört av sig ännu...antingen så är svaren inte klara ännu, eller..hemska tanke...så har de slarvat bort obduktionsrapporten. Han dog på juldagen så det är ju ett tag sen.

  • MinEmPsi

    Det tog mig 2månader tills jag fick mitt svar.
    Jag skulle kunna fått den tidigare om det inte vore att min moderkaka var "på vift". och efter 2månader väntan över att leta denna fick jag nog och stampade ner foten rejält och sa att det var nog så gick det fort. Så fort att jag fick veta dagen efter.

  • LillaJa85

    Det är helt otroligt att man måste tjata för att få sina svar. 


    Nu har jag bara väntat sen den 23/2 så jag antar att det är lång tid kvar.. Men man vill ju bara ha sina svar.. 
    De sa till mig att det skulle ta 3-6 veckor.. Men det har jag redan ställt mig in på att det inte tar, men varför säga något om man ändå kan få vänta upp till 6mån.. 
    Bor i Stockholm.. Så jag antar att svaret dröjer.. 
    Men man kanske inte ska nojja fast på att få obduktionsrapporten för i slutändan kanske man inte kan få några svar iaf. 
    Tack för alla Era svar! =)
    Stora Kramar
    Ingen av Er där ute som har en erfarenhet utav KS i Huddinge? 
  • Johline

    Jag var också på KS Huddinge. Fick svaret att det bara finns 1-2 läkare i hela Stockholm som håller på med det här, därav att det kan dröja så.

    Har dock en underbar läkare som har tjatat på dom att skynda på, kanske det hjälpte eftersom det "bara" tog 3 månader att komma fram till att det inte finns några svar.

  • me79

    Vi var på SÖS, men enligt vår läkare går alla obduktioner till KS (för Stockholmarna).

  • Liten måne

    Ungefär 1 månad. Men han som utförde obduktionen förstod inte vad han såg så han mer el mindre kopierade hjärtläkarens diagnos på vår dotters hjärtfel. Annars konstaterade han bara att allt var normalt, ja förutom hjärtat då som var extremt felbyggt. Obduktionen gjordes på ks i solna.

  • Froggis76

    Hej
    Jag har också erfarenhet från Huddinge. Jag födde min son på juldagen, och fick svar ca 2,5 månad efteråt från obduktionen. Moderkaksprovet tog ytterligare en tid. Provsvaren från mig fick jag dock inom ett par veckor.

    Vilken läkare har du? Du kan inboxa mig om du vill.

    massor av kramar från Ängeln Robins mamma

  • Anna virre

    Hej!

    Jag födde min son Victor 28 januari och har inte heller hört något från obduktionen. Tänkte försöka få tag på läkaren den här veckan. Trodde inte att det skulle ta flera månader.

    Kram

  • Anna virre

    Hej igen!

    Victor hade en knut på navelsträngen så det är orsaken till att han inte fick något syre
    eller näring. För oss räckte det som svar men läkarna ville ändå lämna in honom för obduktion så nu vill vi ju veta om det va något annat fel.

  • snart vi

    vi fick abryta graviditeten v 21 på huddinge i april på Huddinge. Vi blev kallade i augusti för att få reda på resultatet av obduktionen men får då reda på att de har glömt att göra den. Doktorn säger att det är beklagligt men vi kommer aldrig få reda på vad för sjukdomar vårt barn hade. Han kunde inte ens säga varför vi var där och när jag frågade om han hade några tips på hur vi kunde öka våra chanser till ett till barn så sa han: - Ha ett regelbundet samliv. Tack för det...
    Vi kommer göra en anmälan mot sjukhuset.

  • MinEmPsi
    snart vi skrev 2010-09-01 21:00:11 följande:
    vi fick abryta graviditeten v 21 på huddinge i april på Huddinge. Vi blev kallade i augusti för att få reda på resultatet av obduktionen men får då reda på att de har glömt att göra den. Doktorn säger att det är beklagligt men vi kommer aldrig få reda på vad för sjukdomar vårt barn hade. Han kunde inte ens säga varför vi var där och när jag frågade om han hade några tips på hur vi kunde öka våra chanser till ett till barn så sa han: - Ha ett regelbundet samliv. Tack för det...
    Vi kommer göra en anmälan mot sjukhuset.
    Det tycker jag ni gör rätt i! Så ska det inte gå till!!!

    De glömde även säga, eller de visste knappt, att man hade rätt till 29föräldrardagar för sedan bli sjukskriven... när man är i sorg är dessa 29dagar GULD värda! För mig var de det då jag knappt visste vart jag var eller hette på väldigt länge.  För sedan gå ut o jobba vägg i vägg med ett dagis....

    Gav överdoktor det ena o det andra när jag berättade att jag misst de då han hade sjukskrivit mig från dag 1. Så sa att hoppas att ni inte gör detta till nästa person o det lova han..men man kan ju aldrig vara säker!

    Så hemskt ledsen över att ni fick sådan bemöttande... tycker annars att huddinge är otroligt stöd med båda mina barn! Både bemötandet när vi fick reda på att hjärtat inte slog o sedan att vi åka in o ut med bebis nr 2...
  • MarijaMira

    Med mig missade HS också att berätta om de 29 föräldradagarna.. En gammal övervintrad överläkare-kanske samma? Patologen ger jag inte mycket för heller. Däremot så är jag supernöjd med den läkaren jag har nu som följer upp men HS och MAMAMIA har gjort många misstag. MAMAMIA har vi anmält.

  • MinEmPsi
    MarijaMira skrev 2010-09-01 23:27:30 följande:

    Med mig missade HS också att berätta om de 29 föräldradagarna.. En gammal övervintrad överläkare-kanske samma? Patologen ger jag inte mycket för heller. Däremot så är jag supernöjd med den läkaren jag har nu som följer upp men HS och MAMAMIA har gjort många misstag. MAMAMIA har vi anmält.


    ursch, detta dagar är ju guldvärda!
    När jag kom hem ifrån sjukhuset efter 6dagar legat där gogglade jag om sorg efter förlorat barn och såg just detta med 29dagar. Ringde dagen efter min överläkare för att fråga om just detta. men som överläkare är de väldigt svåra att få tag på och glömmer lappar! men efter tag fick vi tag på honom då jag inte gav mig och då visste han ingenting om detta!-fråga fk fick jag som svar! Urarg blev jag. ringde fk och de sa bara att ag tyvärr misst de då läkarna sjukskrivit mig sedan dag 1. så oasvett om jag ringde dag 2 så skulle det varit försent.... tack för det.  sedan visste inte fk varför jag var sjukskriven-igen! (var sjukskriven 2veckor innan emma dog för foglossning!)-de hade missat läsa papprerna!

    sedan när det var dags för beslutet vad som faktist hände min tjej så var min moderkaka "på fift". patolog avdelningen visste inte vart den var.m.m och läkaren lovade att ringa mig efter en vecka..men efter 1månad fick jag nog. efter yttlige en månad sa jag att NU var det nog. jag vill veta vad som hände min tjej och hota med att lägga på mig förlossningen o lägga mig på golvet och inte gå där ifrån fören jag fick prata med den där snubben... då blev det liv i bössan! fick träffa han dagen efter!

    Funderat också på "anmäla" min mvc, men vet att de gjorde ändå rätt ändå. på vissa sätt...men  det som gjorde mest ont var  att bli lämnad ensam i ett rum när man precis vetat att sitt barn har dött och inte lever mer och man inte vet vad man ska göra och knappt kan andas är inte rätt. man behöver något där. någon som hjälper en ringer taxin till sjukhuset och säger en adress vart man är.än att man ska spring till någon för att fråga vart man är för att sedan glömma bort var den personen sa..för sedan komma på att man ska skriva ner detta på ett papper med en penna... för sedan få tag i en penna , vad nu en penna är i mitt i chocken, för skriva ner en adress för sedan försöka slå taxi nummer och förstå vad personen säger i luren...!
  • Sockerråtta

    För oss tog det tre veckor för att få svar på obduktion och alla prover. Så det är nog olika från sjukhus till sjukhus. det här var på USÖ i Örebro.

  • Strumpan 78
    Sockerråtta skrev 2010-09-02 17:37:43 följande:
    För oss tog det tre veckor för att få svar på obduktion och alla prover. Så det är nog olika från sjukhus till sjukhus. det här var på USÖ i Örebro.
    Vi fick också svar fort, det var också på USÖ. Tror det tog 2 eller 3 veckor. Men då hade de den troliga dödorsaken klar för sig, vilket även obduktionen bekräftade. Vet inte om det tar längre tid om man inte har en aning om dödsorsaken.
  • LillaJa85

    Jag har fått svaret sedan en tid tillbaka.. 

    Love föddes den 23/2-2010 och jag var på KS i Huddinge för genomgång, 
    den 28/4-2010, så drygt 2 månader tog det i slutändan..
     

Svar på tråden Obduktionsrapporten?