• Kulta17

"Biggest Loser" utmaning from måndag vecka 14???

Jag gillar Biggest Loser. Blir så grymt imponerad av vad många av dom lyckas åstakomma både i vikt och in insikt av sina liv.

Själv behöver jag komma igång med träningen och det vore inte fel att äta lite nyttigare (framför allt med grönt) och gå ner ett par kilo i vikt på samma gång

Tänkte att när nu nya Biggest Loser börjar på måndag vore det väl bra att ta en utmaning medan den säsongen pågår (borde vara ca 6 veckor då det visas 4 avsnitt per vecka och varje säsong är ca 24 - 26 veckor).

Ska du hänga på?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-30 18:56
    Kollade i TV tidningen och såg att det tydligen är 39 avsnitt av nya Biggest Loser, vilket då innebär att deadlinen för denna utmaning blir ca 10 juni = lagom till "sommaren".

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-03 16:43
    Min tanke med tråden är mest pepp. Vill några av er föra lista på vad som händer med er vikt får ni gärna göra det. Själv ska jag fokusera på allt bra jag gör t ex hur mycket jag tränar, promenerar, äter bra mm.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-06 16:25
    FÖRSTA UTMANINGEN för de som vill hänga på: Armhävningar varje dag under vecka 14 och 15. För varje dag försöka lägga till en till. Om det är på knäna eller vanliga har ingen betydelse - Lycka till!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-18 08:33

ANDRA UTMANINGEN: Situps. Samma upplägg. Kom igen tjejer!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-18 08:35

Bra tankar:

Det är mig det handlar om och ingen annan!

Balans

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-06 10:03
    UTMANING FRAM TILL MIDSOMMAR:

Situps varje dag f rom 7 juni = 18 dagar. Man gör så många man själv vill. M¨ålet är dock att bli bättre

• Svar på tråden "Biggest Loser" utmaning from måndag vecka 14???
  • Kazeer

Jag har letat efter en viktminskningstråd, som inte redan har varit igång i flera veckor. Så, ja, jag hänger gärna på!

Jag hoppas bara att det inte är ett krav att man ska följa "Biggest Loser" på TV...

Oskar 2010.01.02 ♥ Gustav 2007.03.08 ♥ ME+KZE 2002.03.28
  • Kulta17

Självklart inte! Men man blir lite inspirerad av vad de pallar med!

Vad är dina mål och tankar?

• kobebis

Vilken jättebra utmaning!

Jag är på

Kollar på biggest loser från och till...Är det en ny säsong from nu på måndag? De är ju grymma som klarar av det men de får ju dock proffshjälp....

Jag åker till turkiet 26 maj så mitt mål är att gå ner till 75 kg tills dess (väger nu ca 82 kg) och sen är mitt slutmål att väga 65 kg.

• Kulta17

Vi åker till Mallorca den 31 maj så det kan ju också vara ett litet delmål

Hur har ni tänkt gå tillväga?

Jag vill framför allt (som jag skrev) äta bättre och komma igång med träningen (promenader på lunchen, jogga och yoga). Jag ska inte ha några förbud, men dock försöka hålla "livets goda" till helgerna (framför allt för att jag sover bättre på nätterna då).

• Kazeer
    Kulta17 skrev 2010-03-30 18:52:42 följande:
    Självklart inte! Men man blir lite inspirerad av vad de pallar med! Vad är dina mål och tankar?
    Jag behöver först och främst lägga om min kosthållning. Och jag behöver komma igång med att röra på mig.

Jag vill bli av med ca 20 kg och nu när barnafödandet är avklarat, så är det hög tid att ta itu med det. Jag kan inte skylla graviditeterna för mina överviktkilon. De hade jag redan innan och de kommer sig av fel matvanor och för lite motion.

Det jag först måste ta itu med är att bryta mitt Coca cola-beroende. Och så ska jag börja äta ordetnlig frukost. Jag kommer inte att hålla på med några "konstiga" dieter utan jag vill äta en balanserad kost - "man kan äta allt men inte alltid".

Motionen blir till att börja med promenader. Jag vet att om jag går en promenad på 40 min om dagen, så går jag ner i vikt. Det gjorde jag t o m under den senaste graviditeten.

Mitt första mål är att gå ner 10% vilket är ca 7 kg. Slutmålet är att komma ner till 55 kg.

Jag är inte jättebra på det här med att sätta upp mål. Det kan ju förklara varför jag har haft svårt att gå ner i vikt. Jag vet hur mycket jag vill gå ner men har svårare att sätta ett realistiskt mål för hur snabbt kilona ska tappas.
  • Kulta17
    Kazeer skrev 2010-03-31 08:10:17 följande:
    Jag behöver först och främst lägga om min kosthållning. Och jag behöver komma igång med att röra på mig.Jag vill bli av med ca 20 kg och nu när barnafödandet är avklarat, så är det hög tid att ta itu med det. Jag kan inte skylla graviditeterna för mina överviktkilon. De hade jag redan innan och de kommer sig av fel matvanor och för lite motion.Det jag först måste ta itu med är att bryta mitt Coca cola-beroende. Och så ska jag börja äta ordetnlig frukost. Jag kommer inte att hålla på med några "konstiga" dieter utan jag vill äta en balanserad kost - "man kan äta allt men inte alltid".Motionen blir till att börja med promenader. Jag vet att om jag går en promenad på 40 min om dagen, så går jag ner i vikt. Det gjorde jag t o m under den senaste graviditeten.Mitt första mål är att gå ner 10% vilket är ca 7 kg. Slutmålet är att komma ner till 55 kg.Jag är inte jättebra på det här med att sätta upp mål. Det kan ju förklara varför jag har haft svårt att gå ner i vikt. Jag vet hur mycket jag vill gå ner men har svårare att sätta ett realistiskt mål för hur snabbt kilona ska tappas.
    Låter som ett bra upplägg tycker jag
  • kobebis
    Kulta17 skrev 2010-03-31 08:06:13 följande:
    Vi åker till Mallorca den 31 maj så det kan ju också vara ett litet delmål Hur har ni tänkt gå tillväga? Jag vill framför allt (som jag skrev) äta bättre och komma igång med träningen (promenader på lunchen, jogga och yoga). Jag ska inte ha några förbud, men dock försöka hålla "livets goda" till helgerna (framför allt för att jag sover bättre på nätterna då).
    Just nu dricker jag naturdiet/cambridgekuren under dagen på jobbet. På kvällem blir det oxå en soppa/shake men jag äter lite mer i form av knäcke med makrillfile i tomatsås, lite kyckling eller dyligt..

Är mycket dålig på att röra på mig men ska komma igång med löpning och crosstrainer nu

Har ett sådant hemskt sockerberoende så jag måste hålla mig i från socker o kolhydrater..Kör detta som en rejäl kickstart iom att jag har så svårt att hålla mig ifrån "skiten" Har inga begränsningar utan bara vräker i mig :( och så kan man inte ha det!

Sen när jag känner mig redo kommer jag äta lite åt lchf hållet, dvs dra ner på socker och kolhydrater, inte vara rädd för fettet och  inga lightprodukter!!!!
  • Kazeer

Hur ska vi lägga upp vårt samarbete här i tråden?

• MajaLarsson

åh, jag vill oxå va med men vet inte vad som är fel på min kropp!

Jag har sedan 5 veckor slutat med sött sön-tors, innan dess åt jag mängder med godis,kakor etc. VARJE dag å drack minst 2 liter cola om dagen... Så när man slutar med det tycker man att NÅGONTING borde hända på vågen, men ICKE! När jag pulvrade en vecka gick jag ner ynka 2 kilo men sen tog det stopp...

Min kropp vill tydligen inte bli fit utan håller fast i allt fett... :-/

Några tips?

• Nalle2
    Jag hänger på också.
    Jag har barn som är födda 00 och 02!
Svar på tråden "Biggest Loser" utmaning from måndag vecka 14???