• Kulta17

"Biggest Loser" utmaning from måndag vecka 14???

Jag gillar Biggest Loser. Blir så grymt imponerad av vad många av dom lyckas åstakomma både i vikt och in insikt av sina liv.

Själv behöver jag komma igång med träningen och det vore inte fel att äta lite nyttigare (framför allt med grönt) och gå ner ett par kilo i vikt på samma gång

Tänkte att när nu nya Biggest Loser börjar på måndag vore det väl bra att ta en utmaning medan den säsongen pågår (borde vara ca 6 veckor då det visas 4 avsnitt per vecka och varje säsong är ca 24 - 26 veckor).

Ska du hänga på?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-30 18:56
    Kollade i TV tidningen och såg att det tydligen är 39 avsnitt av nya Biggest Loser, vilket då innebär att deadlinen för denna utmaning blir ca 10 juni = lagom till "sommaren".

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-03 16:43
    Min tanke med tråden är mest pepp. Vill några av er föra lista på vad som händer med er vikt får ni gärna göra det. Själv ska jag fokusera på allt bra jag gör t ex hur mycket jag tränar, promenerar, äter bra mm.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-06 16:25
    FÖRSTA UTMANINGEN för de som vill hänga på: Armhävningar varje dag under vecka 14 och 15. För varje dag försöka lägga till en till. Om det är på knäna eller vanliga har ingen betydelse - Lycka till!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-18 08:33

ANDRA UTMANINGEN: Situps. Samma upplägg. Kom igen tjejer!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-18 08:35

Bra tankar:

Det är mig det handlar om och ingen annan!

Balans

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-06 10:03
    UTMANING FRAM TILL MIDSOMMAR:

Situps varje dag f rom 7 juni = 18 dagar. Man gör så många man själv vill. M¨ålet är dock att bli bättre

• Svar på tråden "Biggest Loser" utmaning from måndag vecka 14???
  • Kulta17
    BombshellBaby Målvikt: 75 kg Delmål: 90 kg Metod: Cambridge och Wii Fit
    bonwen
    Jessicka
    Juliana82 Målvikt 55 kg. Äta nyttigt, träna 1 h varje dag
    Juzze
    Kazeer Målvikt: 55 kg. Delmål: 70 kg Metod: Gå minst 60 000 steg/vecka. Äta regelbundet, minska på sockret.
    Kobebis
    Kulta 17 (Malmö) Målvikt:  Några kilo lättare. Metod: Träna minst 2-3 ggr i veckan.
    linelullan Målvikt: 75 kg Delmål: 85 kg Metod: Promenader, Nintendo Wii, GI
    MissIce: Mål: Gå ner 20 kg
    Miss Me Målvikt: 65 kg, Delmål 80 kg till i sommar. Metod: Spinning + styrketräna 6 dag/v.
    Nalle2
    Syster C
    SötisAnna Målvikt: 55 kg
    thomasmamma Målvikt: 68 kg
    84a med 08a
    finskaflikkan
  • finskaflikkan
    Kulta17 skrev 2010-04-04 11:18:06 följande:
    Ja, klart du får vara med! Missade ditt inlägg. Välkommen
    linelullan skrev 2010-04-04 11:15:13 följande:
    Självklart får du vara med! Välkommen!
    Tack!

Är gärna med på utmaningen!

Har en sån där sit-ups maskin hemma så jag kör med situps dagligen för jag har en så degig mage jag gärna vill bli av med!
    Tror jag kör med 50st varje dag till att börja med! Från och med imorn isf!
  • Kulta17

Här kommer först utmaningen för den som vill vara med!
    I två veckor ska vi köra armhävningar en gång per dag. Börja första dagen med att göra så många du kan (ha knäna nere om det behövs, det viktigaste är att det känns bra) försök sedan att öka med en armhävning varje dag. Om du har knäna i kan du utmana dig själv med att försöka göra en utan knäna i varje dag och sedan kanske du kan utöka det till två! Utmaningen består egentligen bara i att göra armhävningar varje dag och att bli bättre på det, hur många - det får vara personligt men skriv gärn ner era framsteg - det sporrar

Mannen gör lunch nu så jag kunde inte låta bli att titta in innan vi åker

Här kommer min tjuvstarts vecka:
    Måndag: promenad på stan och hem ca 1 timme
    Tisdag: -
    Onsdag: -
    Torsdag: -
    Fredag: joggning 3,5 km
    Lördag: 1 timmes promenad
    Söndag: joggning 3,5 km

Någon som har alla msn adresserna som skrivits i tråden?

Min adress är: [email protected]

• finskaflikkan
    Kulta17 skrev 2010-04-04 11:28:05 följande:
    Här kommer först utmaningen för den som vill vara med! I två veckor ska vi köra armhävningar en gång per dag. Börja första dagen med att göra så många du kan (ha knäna nere om det behövs, det viktigaste är att det känns bra) försök sedan att öka med en armhävning varje dag. Om du har knäna i kan du utmana dig själv med att försöka göra en utan knäna i varje dag och sedan kanske du kan utöka det till två! Utmaningen består egentligen bara i att göra armhävningar varje dag och att bli bättre på det, hur många - det får vara personligt men skriv gärn ner era framsteg - det sporrar Mannen gör lunch nu så jag kunde inte låta bli att titta in innan vi åker Här kommer min tjuvstarts vecka:Måndag: promenad på stan och hem ca 1 timmeTisdag: -Onsdag: -Torsdag: -Fredag: joggning 3,5 kmLördag: 1 timmes promenadSöndag: joggning 3,5 kmNågon som har alla msn adresserna som skrivits i tråden?Min adress är: [email protected]">[email protected]
    Tycker jag låter kul!
    Jag e med...
  • VinterNoll2

Jag hänger gärna på också, älskar Biggest looser och blir så jäkla peppad och inspirerad av deras träning.
    Just nu går jag på Modifast ren kur, men på torsdag börjar jag äta frukost och senare blir det lunch eller middag också. Den 6 maj är det ren mat som gäller och inget pulver.

Målet just nu är att krympa magsäcken, vilket jag gjort och senare är det att hålla mängden mat nere på en normal nivå. Min last har varit godis men tiden innan Modifast var det faktiskt mängden mat som var min last, jag åt alldeles förmycket.

Jag ska ta mig i kragen och börja springa här också då det har torkat upp lite mer i elljusspåret. Till dess får jag stå på min stepp och förhoppningsvis få upp konditionen från 0 till iaf en 4

Målvikt är minus 20 kg från nuvarande vikt men egentligen handlar det väl om att få bort dallret

Ser fram emot nya säsongen av Biggest Looser!

Lillprinsen är äntligen här
  • Kulta17
    SötisAnna skrev 2010-04-04 10:57:54 följande:
    va duktigt av dig!! Sonen är sjuk, så jag har inte sovit i stortsett sen i torsdags...Har lämnat bort honom över dagen så idag blir det till att sova i kapp sömnbristen!!!Har köpt boken "Hjärnkoll på vikten" och läst halvvägs, den är riktigt bra! Så idag förlitar jag mig på kapitlet "sova bort överflödiga kilon"
    Handlar den mycket om vikt eller mer om hälsa?

Jag har mest problem med min hälsa dvs äta nyttigt, låta bli godis, komma igång och träna mm. Har svårt att göra de goda sakerna till en vana. Ramlar lätt tillbaka i det som är mindre bra!
  • 84a med 08a
    thomasmamma skrev 2010-04-04 09:56:05 följande:
    har du ingen håltimme eller något på dagen så du kan ta en preomenad eller något? och kanske åka på helgen och träna kanske? :P det är ju så himla svårt att hinna då man har småbarn tycker jag. sambon är med i ett fotbollslag också så jag hinner ju nästan aldrig träna heller tyvärr:(
    Det är mycket självstudier för mig. Jag har bara runt 3*2 timmars föreläsning/seminarium i veckan. Vissa dagar har jag ingenting (förutom att läsa 200 sidor i nån bok:P). Så den möjligheten finns... man ska bara motivera sig att gå tillbaka och sätta sig att läsa igen efter att man har varit på promenad/gymmet. Men det får jag väl jobba på... för det funkar verkligen inte att gå på kvällen som det är nu.

Och helger? Vilka helger? Jag måste plugga då också för att hinna med. Det blir nog mitt på dagen som du säger. Tack för tipsen!

Är det någon annan här inne som tränar eller tänker träna på friskis och svettis något?
  • SötisAnna

Svar till Kulta17 och ni andra som är intresserade av
    Boken "Hjärnkoll på vikten" av Martin Ingvar och Gunilla Eldh

Utgångspunkten i boken är att övervikten inte sitter kring buken eller om baken utan i hjärnans belöningssystem. Där finns de osynliga krafterna som styr våra matvanor och andra val i vardagslivet. Om du lär dig samarbeta med din hjärna, kommer kroppen inte att protestera när du byter vanor. Då bantar du med hjärnan istället för att köra huvudet i väggen!

T.ex. om vi har minskade serotoninmängder i hjärnan, leder det till att vi lättare stoppar i oss sötsaker utan att tänka oss för, det behöver nödvändigtvis inte tyda på att man har dålig karaktär utan att hjärnan som enbart lever på glukos "kräver" extra sötsaker för att bibhålla ett önskat välbefinnande!
    Boken sammanfattar det vetenskapen har kommit fram till när det gäller hållbar viktminskning!

Tycker boken handlar om både hälsa och viktminskning! Den ger en mer förståelse för varför man gör som man gör och enkla tänkvärda tips på hur man kan vända trenden!

• 84a med 08a

Jag använder inte msn. Finns det något annat sätt att hålla kontakten... Är det någon som vet hur man startar ett forum utanför familjeliv? som en egen hemsida typ?

Svar på tråden "Biggest Loser" utmaning from måndag vecka 14???