pug
Kan tänka mig att man få stå i evigheter och vänta. Min hund har så stark vilja, men kan ju prova en stund med det iaf, de gånger man inte har brottom och tålamod.
Idag har jag varit ute med honom själv i flera timmar och kollat mer på hur han bete sig. Den sista tiden har det annars varit sambon som har tagit de långa promenaderna.
Det gick mycket bättre än vad jag förväntade mig. Men han stretade emot lite grann men då gav jag honom en regäl utskälning och visade att det är jag som bestämmer. har nog varit lite för snälla senaste tiden då han har varit så snäll och nu börjar han antagligen testa oss igen.
Efter utskällningen så kunde han stanna lite men började gå direkt när jag sa till honom. Han har ett annat knep för att försöka vända och det är att gå ut i kanterna där det är högt gräs och kissa och sedan vända sig om, han tror nog att han förvillar mig
men det fick han bara göra två gånger sedan sa jag till honom att han få en chans till och gör han likadant igen så blir det hårdare tag = gå i kort koppel. Så klart gjorde han likadant tredje gången. När han hade kort koppel så gick han jätte bra och snabbt och inget tvärnitningar. jag blev jätte förvånad och jätte glad!!!
Jag tror inte att han har ont någonstans. För han har busat och hoppat och sprungit mycket idag! Brukar han iofs göra annars också, men ännu mer idag. Kanske var glad att det var matte som har tagit hand om han mer än vad jag brukar!
nu kom jag på en sak till. Vi har använt sele till honom i en och en halv vecka, kanske är det som han inte diggar eller vant sig vid än. Men jag hade det vanliga kopplet på honom idag som han anvät före vi började med sele. kan detta vara en orsak? Märkte nämligen igår när jag hade tagit på han regnkappan och det var första gången som han anväde den. Och vi kom inte längre än precis utan för dörren då la han sig ner och vägrade röra sig. Så då gick jag in med honom igen och tog av den och gick ut igen och då så gick det att gå med honom utan problem.