Inlägg från: pug |Visa alla inlägg
  • pug

Hunder vägra gå!

PamPam 83: min lille mopshane är likadan! Kan plötsligt få för sig att vända eller att bara stanna helt. Jag trodde att det berodde på att han fortfarande är valp, men nu är han 10 månader och inte så himla liten längre. Ibland går det jättebra, och har jag godis kommer han så fort jag kallar, men inget godis, inte intresserad... Jag har fått tipset att stanna och titta åt "mitt" håll och vänta ut honom, men ibland får man stå i en evighet...

• pug

Jag tror också att jag har varit lite för snäll mot min hund. Han är också en väldigt viljestark liten herre . Jag ska göra som du och köra lite bestämdare tag. De försöker kanske testa oss, de är nog i den åldern nu. Jag tror absolut inte att din hund har ont, sånt märker man, men det kanske är selen. De är ju vanedjur, gillar kanske inte när något är nytt... äsch, jag tror att det ordnar sig. De är ju inte så gamla än. Jag var ute för ett tag sen och då sprang han på så fint, stannade inte alls och vägrade gå. Jag tror att de blir lite trotsiga ibland, om något är nytt eller inte faller dem i smaken...

Svar på tråden Hunder vägra gå!