• SilverEmma

Flasknapp med extra litet hål?

Lilla tjejen på 10 dagar suger så jäkla hårt så att hon storknar när hon äter! Försöker mata henne innan hon blivit för hungrig men det är inte alltid så lätt då det ibland går fem timmar och ibland en halvtimme mellan målen! Skulle behöva ett riktigt litet hål på nappen så att hon får kämpa lite.

Någon som har en bra flaska att rekommendera?

Fanny -09 & Elliot -10...våra älskade flickor!
  • Svar på tråden Flasknapp med extra litet hål?
  • MissLillan

Hon borde inte ha ett större hål ist då hon suger så hon storknar?!

• Mideriaa

finns det inte olika storlekar på hålen om du köper napparna på affären det gör vi
    och där finns det både små och stora hål.
    kolla på din affär ica eller coop

• Mymlan80

Vad är det för flaska ni använder då?

Vi använder MAM-flaskor, första tiden med napp 1, som funkade jättebra för vår son.

Vi har även använt ESSKA-flaskor precis i början med napp L, men då gick det så fort att Liten fick ont i magen.

Välkommen Liten 091203
  • SilverEmma
    MissLillan skrev 2010-03-30 21:08:54 följande:
    Hon borde inte ha ett större hål ist då hon suger så hon storknar?!
    Problemet är att det kommer för mycket & för snabbt när hon suger, har vi ett större hål så kommer det ju ännu mer.
  • SilverEmma

Vi använder nu ESSKA-flaskor med minsta hålet på nappen. Tänkte om någon visste en bra flaska som har ännu mindre hål?

• MissLillan
    SilverEmma skrev 2010-03-30 21:45:40 följande:
    Problemet är att det kommer för mycket & för snabbt när hon suger, har vi ett större hål så kommer det ju ännu mer.
    OK! Om man skruvar åt korken hårt så rinner det långsammare och löst så rinner det snabbare. Det kanske du vet... Hmm nej annars så vet jag inte.
  • SilverEmma
    MissLillan skrev 2010-03-30 21:49:00 följande:
    OK! Om man skruvar åt korken hårt så rinner det långsammare och löst så rinner det snabbare. Det kanske du vet... Hmm nej annars så vet jag inte.
    Har testat skruva åt den så hårt det går...hjälper tyvärr inte.
  • Mymlan80

Prova att byta flaska då.
    För oss funkar MAM-flaskorna jättebra, de finns på apoteket och större matvarubutiker som t..ex ICA MAXI. De är nog det billigaste alternativet.

Om det inte funkar kan du ju prova på t.ex Babyland där finns det ju en hel uppsjö av alternativ och nåt måste väl funka!

Välkommen Liten 091203
  • thelifesaviour
    SilverEmma skrev 2010-03-30 21:46:58 följande:
    Vi använder nu ESSKA-flaskor med minsta hålet på nappen. Tänkte om någon visste en bra flaska som har ännu mindre hål?
    Min dotter kunde inte dricka med Esska för det rann så fort. Hon behövde pyttelitet hål och det enda som funkade i början var apotekets egna flaskor med minsta nappen, då går det jättelångsamt. Inga andra har jag upplevt som lika små och vi har provat många. Esska är de sämsta av alla i mina ögon, hon har än idag (snart sju månader) svårt att dricka med Esska. 
  • yodi

dr browns sugnappar för prematurer har ett gätte litet hål (mindre än både eskas och apotekets) var nyss ute i köket och provade, det fungerar att sätta en sån sugnapp på en eska napp flaska

• SilverEmma
    yodi skrev 2010-03-31 08:06:05 följande:
    dr browns sugnappar för prematurer har ett gätte litet hål (mindre än både eskas och apotekets) var nyss ute i köket och provade, det fungerar att sätta en sån sugnapp på en eska napp flaska
    Ah! Ska testa en sån då! Var köper man det märket?

Körde bara ESSKA till äldsta dottern & hade aldrig några problem, så det har aldrig blivit av att testa andra märken. Den enda flaska vi har som funkar annars är den jag fick till bröstpumpen jag hyrde från BB förra året till min äldsta. Flaskan fick vi behålla & nappen funkar till ESSKA-flaskorna också. Men flaskan är helt omärkt så jag vet inte vad det är för sort.
  • Mumin75

Apoteket har dinappar i två olika storlekar... den minsta har varit perfekt flöde i för alla mina barn när dom varit sådär små, i andra sorter vi provat har det runnit för fort. Dom kan man även använda till andra flaskor i standarsstorlek... så man måste inte köpa apotekets flaska.

• yodi
    SilverEmma skrev 2010-03-31 11:23:06 följande:
    Ah! Ska testa en sån då! Var köper man det märket?Körde bara ESSKA till äldsta dottern & hade aldrig några problem, så det har aldrig blivit av att testa andra märken. Den enda flaska vi har som funkar annars är den jag fick till bröstpumpen jag hyrde från BB förra året till min äldsta. Flaskan fick vi behålla & nappen funkar till ESSKA-flaskorna också. Men flaskan är helt omärkt så jag vet inte vad det är för sort.
    jag köpte min i den lokala barnvagns butiken, skulle tro att den finns på typ babyland och baby proffsen och andra barn utrustningsbutiker
  • TiLo

har både mam och tommee tippee flaskor. tommee tippee nappen har mindre hål än mam. det droppar inte när jag vänder upp och ner på flaskan.

• LilaRos

till Esska flaskorna har vi fått köpa den anatomiska dinappen med litet hål för att det inte ska komma för fort.

Annars kan jag rekomendera MAM med den minsta nappen..

Svar på tråden Flasknapp med extra litet hål?