Inlägg från: Anonym (trichomani) |Visa alla inlägg
  • Anonym (trichomani)

Trichotillomani

Anonym (less) skrev 2010-10-12 21:05:15 följande:
    Idag var jag på Cereb för ett första besök, fick berätta om hur min trichotillomani uttrycker sig, andra tankar och tvångstendenser man kan tänkas ha.. ska dit igen om en vecka och göra en utredning, och sedan eventuellt påbörja ett behandlingsprogram som numera finns.

Om någon är intresserad att eta kan jag uppdatera igen om en vecka..
    ja jag intresserad vad får man lära sig på terapin att inte dra sig i håret? jag har också trichomani min medicin funkar lite bara till och från de känns så tråkigt men har hopp om att jag ska sluta detta fula betende det kommer alltid när jag läser, sitter vid datan eller tittar på tv och då blir jag upptagen med det!!! annars på dagen när man gör aktiviteter blir det stört. så himmla less på detta hör av er! använder förövrigt peruk ,hur gör ni? tack för svar!
  • Anonym (trichomani)
    Anonym (finns hjälp?) skrev 2010-10-17 05:05:04 följande:
    Jag har sedan några år insett att jag lider av trichotillomani, men inte utrett det. Drar/rycker hårstrån från en punkt på huvudet (till viss del från andra ställen på kroppen med). Känner även som citerade ovanstående, också ett "tvång" att tugga på dem, oftast.

Jag känner mig så himla sjuk, störd och äcklig Rynkar på näsan  Gråter Jag får verkligen hålla i mig för att inte göra det ute bland folk, för jag inser ju hur äckligt det är. Men det är verkligen tvångsmässigt. Känns skönt att ha hittat lite annat folk som har det ungefär likadant. Fortsätter gärna prata om det.
    Alltså, jag känner mig för "störd" för att få hjälp. Är det någon som sökt hjälp för det och fått gensvar?

Har märkt att ju mer aktiv och "stimulerad" jag är, desto mindre av det här beteendet. Så nu, med heltidsjobb, stickning, målning m.m. så har jag minskat. Men jag har ju fortfarande tankarna kvar Obestämd
    jag funderar också på att börja sticka garn?, kanske hjälper kanske lite? har du fler metoder känner igen mig jag har samma problematik, det händer när man får en vilopaus från allt annat!
Svar på tråden Trichotillomani