Inlägg från: Tessie tessie |Visa alla inlägg
  • Tessie tessie

Halva reapriset!!! del 2

Fanns det även sänkta overaller på det maxi du var till lottalinda? Kul att kunna fynda. Jag står i valet o kvalet om att åka och storhandla mat på maxi eller willys idag. Åker jag till maxi så skulle det vara enbart för reans skull. Någon som vet hur det ser ut i jönköping med rean på maxi?

Jag köpte vinteroverall, skaljacka och byxa på pop idag. Kul när de sänker till halva rean.

• Tessie tessie
    star67 skrev 2011-01-20 14:43:14 följande:
    för gång var mycket rea overallt bara i jönköping som var så där. de brukar inte sänka så mycket.

hade de på pop sänkt mycket på vinteroverall?? hur mycket gav du för dem?? vilken stl??
    Det var 50% på overallen så jag gav 600. Fortfarande mycket pengar, men bättre än att köpa en till ordinarie pris. Köpte st 92 till min son som blir 2 nästa år.
  • Tessie tessie

Ingen som vet om lindex kör halva rea för alla imorgon? Frågan är ju om det överhuvudtaget finns något kvar efter helgen. Någon som varit i jönköping och handlat som vet?

• Tessie tessie
    star67 skrev 2011-01-27 16:21:02 följande:
    jag såg de var på rea på en butik men inte på de andra.
    Vilken butik hade rea på overallerna? Hur mycket fick du ge för den?
  • Tessie tessie
    aglili skrev 2011-01-29 07:10:25 följande:
    Ja, käpte kax 104, 110 måste bli för stort. ENligt kurvan ska hon vara ca 100 cm nästa vinter. Har brukat stämma på mina äldre barn,men man vet ju aldrig
    Jag köpte också kax 104 igår. (Kommer att lämna tillbaka bamseoverallen jag köpte tidigare i veckan då kax verkar mycket bättre och kostade lika) Min tjej beräknas bli max 110 cm när hon fyller 4 år och det gör hon i maj nästa år. Tycker att det låter som att hon kommer att kunna ha 104 när hon är 3½. Annars får jag köpa till en större på rean i slutet av vintern nästa år:)

Star68: Jag tror att din tjej kommer att kunna ha den röda överallen nästa år. De växer ju inte lika mycket längre som de gör de första två åren.
    Det är svårare att välja storlek till min grabb som har 80/86 nu. Ska man köpa 92 eller 98??? Svårt val.
  • Tessie tessie

Det är verkligen skitsvårt att försöka planera till nästa år. Det skiljer både på overaller och på hur mycket olika barn växer. Tur att vi handlar billigt, då kan man alltid sälja och köpa nytt nästa år om det blir helt fel. Jag har en lillebror som alltid kan ärva vilket är ju bra om man köper för litet till storasyster:)

Vet ni om friends overallen är mindre än kaxs?

• Tessie tessie
    Mirela skrev 2011-02-04 11:48:20 följande:
    Hoppas på en ny sådan här tråd nästa år :)

Vem tar ansvaret att starta en sådan? :)) 
    Varför vänta tills nästa år? Vi måste ju vara på hugget till sommarrean också;)
  • Tessie tessie

Någon som vet hur länge halva rean gällde på din sko? Jag har inte fått något mail men är medlem.

Fyndade också några skor till lillkillen som är ett år och två vinterkängor som jag hoppas passar nästa år. Tog st 24 på dem, han är 2 år då. Nu har han st 21 (ca). Här låg priserna från 75 kr/st. Vinterkängorna 99 kr. (efter avdragen rabatt)

Sugen på att åka till en annan butik i stan imorgon, men ingen idé om det inte är halva rean.

• Tessie tessie
    charmmiss skrev 2011-02-07 08:21:04 följande:
    jag köpte oxå st 24 till min lilla dotter som blir 3 nästa vinter, hon har st 21 i år på sina kavat skor. Mina barn är födda med två år och 2 dagars mellanrum, och den lilla tjejen följer exakt stora tjejens kurva på längden, så det är lätt för mig att gissa vad hon har för kläd- eller skostorlek då jag bara tittar på vad stora tjejen hade.

jag tyckte det var konstigt att det var olika priser för vinterkängorna jag köpte, att det mindre paret skulle vara dyrare än det större paret.
    Vet du hur lång din dotters fot är? Nu skiljer det ju mycket på hur snabbt de växer och så, men om min son har samma storlek nu som din dotter så kanske de har det till nästa vinter också. Jag tror att min son hade 12,5 cm sist vi var och mätte.
  • Tessie tessie

Måste tillägga att här var det 199 för den vita vinterkängan och 299 för den svarta. Tänkte inte på om det skiljde nåt mellan stora och små storlekar. Tror inte att det gjorde det.

• Tessie tessie

Någon som "hört nåt" från din sko? Förra rean så hade de halva priset på all rea för klubbmedlemmar långt innan de hade för allmänheten. Jag är medlem men får tyvärr inga mail av dom.

• Tessie tessie

Då ser vi fram emot nästa vecka på kappahl:) Skulle tro att fler affärer hakar på då när det är barnbidrag och snart löning

• Tessie tessie

Någon som hört nåt från din sko?

• Tessie tessie
    winters skrev 2011-08-14 20:58:06 följande:
    på kappahl hade de plockat fram ny rea så det blev kortärmade pyjamasar till nästa år för 50 kr/st och de oerhört snygga mörka muddjeanshortsen för 65. även på din sko hade de plockat fram fler reaskor och där blev det sandaler till vinterns nyligen bokade thailandsresa, de där fötterna växer som gräs! Skrattande
    Vilken stad?
Svar på tråden Halva reapriset!!! del 2