• Nape

Halva reapriset!!! del 2

La Redoute skickade mig lite reklam. 40% rabatt på allt i deras Outlet. Jag vet inte om koden är personlig? Annars kan jag skriva den här om någon vill ha?

• Nape
    New mum skrev 2012-07-16 21:01:44 följande:
    Jag vill gärna ha la redoute koden....
    Kod: 22110

Man får 15% rabatt på en höstnyhet (gäller även på "gröna hörn") och 40% rabatt i outleten. Gäller till 1 augusti.
  • Nape

Hittade inte alls mycket på vårt Åhlens (Eskilstuna). Fanns knappt nåt i "våra storlekar", men har man små barn ska man nog skynda sig dit och fynda. Ett par plyschbyxor för 30:- till sonen blev det.

• Nape

Ett par skor till sambon, två par kallingar till tonårssonen, två linnen till dottern och byxor till mig på Stadium- 222 kronor. Inte illa pinkat (hade gärna köpt meeeer, men hittade inget *s*).

• Nape
    Poppe skrev 2012-08-02 11:45:45 följande:
    Åhlens har numera fast pris på sin rea...fyndläge! Väldigt mkt bra nedsänkt till låga priser...
    Köpte bla 4 väskor till mig för 49:- st egentlligen 1400:- !!!!
    Så ut och spana på de röda skyltarna på Åhlens
    Oh yes! Skippar att äta lunch imorgon och drar och spanar på vårt Åhlens! Tack för tipset!
  • Nape

Nu är jag sur på mig själv. *s*

Sonen behövde en ny jacka akut, så jag tänkte köra ett sista varv på rean. Hittade en jacka på Stadiums rea för 199:- och för att få halva reapriset var jag tvungen att nosa upp 4 plagg till. INTE lätt.

Det blev en bikini till dottern (som redan HAR 3 bikinis- hur många behöver man? Sommaren är dessutom SLUT.), en bikiniunderdel (Varför? Jag har inget som matchar den och jag tänker ju inte vara toples), ett par stringtrosor (jag har slutat använda string för flera år sedan) och en lila t-shirt till sambon (han passar inte alls i lila).

Jag fick ihop 5 plagg, fick halva reapriset och betalade typ 228 för en jacka + 4 plagg vi verkligen inte behöver. Men, det var ett kap, tänkte jag.

Och så gick jag in på Lindex. Där deras jackor kostade 100 kronor..

GHAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!

• Nape
    Koppkaka skrev 2012-08-08 20:15:15 följande:
    Är det inte bara att lämna tillbaka grejerna då?
    Får man göra det? När man köpt på rea?

Äh, skitsamma. Sonen behövde en jacka och nu har vi en jacka.
  • Nape
    Koppkaka skrev 2012-08-08 20:31:01 följande:
    Det lär ju stå på kvittot?
    Kollade, 14 dagars öppet köp på allt utom bad och underkläder. Det blir bara krångel och slutar med att jag sitter med bikinin, bikiniunderdelen och stringtrosorna- som jag INTE ville ha. *s* Dessutom drar de bort 50% iom att jag bara skulle (bli tvungen att) behålla 3 plagg.

Jag ska ta detta som en lärdom- kolla alltid runt först. *s*
  • Nape
    Nasrin skrev 2012-08-09 10:07:54 följande:

Du förlorade alltså 29 kr? Haha
    Nej?

Jag behövde en jacka.

Stadium gick på 228:-
    Hade jag köpt en jacka på Lindex hade jag betalat 100:-
  • Nape
    t h o w e skrev 2012-08-10 07:40:26 följande:
    Det är halva reapriset på stadium nu oavsett om du köper en rea-vara eller 17..

Var bikinin i juniorstorlek?
    Isf får du lämna tillbaks den..

Trosorna kan du få svårt att lämna tillbaks, men ta med dig det andra och kvittot till en butik så fixar dom det åt dig!!
    Äh, nu har vi använt allt. Sambon såg ok ut i lila, jackan passade bra och jag har slutat gräma mig. *s*

128 kronor stjälper inte vår ekonomi. Men lite surt, det är ju lite sport att reashoppa. Hehe.
  • Nape

Underbart! Trodde inte jag skulle hitta så mycket på Ellos rea, men det blev en del. Tröjor till sonen och dottern från 12,50:- styck. Trosor och kalsonger, koftor och innejympaskor. Praktiskt taget gratis.

(Om jag lyckas vara vaken längre än sambon ikväll blir det nog en beställning till. *s*)

Halva reapriset gäller bara på varorna i Rea-kategorin, inte ordinarie priser. Priset dras av i kassan.

• Nape
    MyDream skrev 2013-07-24 10:57:15 följande:

Ska be min man åka förbi och spana så jag vet om det är lönt att ta sig dit. Vet om 30 min ungefär om du inte får svar av någon annan innan dess.
    Åh! Din man rockar.

Jag är avundsjuk. Min hade fastnat på Clas Ohlsson och glömt att rapportera in.
  • Nape
    project baby skrev 2014-01-10 23:13:00 följande:
    Kappahl har fri frakt över 400kr, så beställ för ett högre belopp och returnera varorna du inte vill ha i butik, så blir det fri frakt :)
    Smart! Det där ska jag lägga på minnet.
  • Nape

En son jobbar på Flash skrev på sin blogg att de börjar halva reapriaet idag.

Svar på tråden Halva reapriset!!! del 2