Inlägg från: Snorky |Visa alla inlägg
  • Snorky

Halva reapriset!!! del 2

Du och Jag ver2 skrev 2010-07-23 22:19:42 följande:
    Oh, är rean på Åhléns också baa för medlemmar förresten?? Eller är det för alla?!
    den är för alla vad jag vet... har alltid varit så förr
    ♥ Neo 2005 och Mio 2006 ♥
  • Snorky
    winters skrev 2010-07-24 08:22:27 följande:
    Ska ta en sväng på reorna i dag, har varit iväg i Norge på semester, så jag har missat alla starter, men i Norge var det 70 % rabatt på Lindex så jag fick fyndat överdragsbyxor, vinterbyxor, en massa tröjor och byxor och lite pyjamas, vantar o mössor. Där tyckte jag att det fanns mycket kvar på rean jämfört med här, men det var ju lite dyrare oxå! :)

70 % hade varit något för Lindex Sverige att ta efter, det blir nog ofta bättre eftersom det ofta är 30 % rabatt och sedan kanske halva reapriset eller 2 för 1.
    men det är ju i stort sätt samma sänkning... det blir typ 65% sänkning i Sverige... om de har 30% först och sen halva.
  • Snorky
    AnkiFalun skrev 2010-07-26 16:46:19 följande:
    Nån som vet hur det brukar vara med åhlens.
    Dom har ju halva rea priset på fredag, men brukar det även gälla leksaker? nån som vet??
    kläder: egna märken halva reapriset, externa märken 30% på reapriset
    inredning o leksaker etc: brukar det vara 30% på reapriset, för att i senare bli halva rean
  • Snorky
    star67 skrev 2010-07-26 18:33:03 följande:
    jaha det är inte allt rea  på halva priset, varför därför märke är inte det eller??
    varför därför är deras egna märke och brukar vara på halva rean. Externa märken har mest stora varuhus som tex. sthlm o göteborg... typ esprit, katvig, HH, didriksons osv...
  • Snorky

nån som vet när Indiska brukar köra halva rean då?? jag köpte 2 saker idag... om de börjar inom de närmsta dagarna kan man ju lämna tillbaka

• Snorky
    väntar i Kina kön skrev 2010-07-27 22:32:26 följande:

Konstigt att inte polarn och pyret har halva reapriset på sin internet sida...
    Vet ni någon som har halva rea priset nu på internet?

det har de visst det... på vissa varor... de har 50-70% rea. Men det mesta av det billigaste är slut. Finns några plagg kvar även i webshoppen.
  • Snorky

Jag köper inte heller för nästa sommar... möjligtvis enfärgade shorts kanske... men inte annat... man vill ju ha det som är nytt då! Annars blir det bara att jag shoppar dubbelt o då blir det ju bara dyrt istället.

• Snorky

Kappahl har ju bara haft halva rean för medlemmar än så länge... det kommer nog för alla så småningom... men förstår mig inte riktigt på deras upplägg? vem vill shoppa nu liksom???

• Snorky
    passau skrev 2010-07-29 15:47:10 följande:
    Halva på indiska å halva på vissa delar på stadium!
    Åhhh... indiska... då blir det både Åhlens o indiska imorrn.
  • Snorky
    star67 skrev 2010-07-29 20:28:08 följande:
    vet ni om kappahl kommer att ha halva rea priset igen``???
    det skulle jag tro eftersom de inte haft för alla ännu
  • Snorky
    New mum skrev 2010-07-29 20:58:13 följande:
    är det bara jag som laddar inför rean imon på åhlens? Vet ni om dem kommer ha halva reapriset på allt? typ väskor, leksaker,påslakan också?
    Nä, jag ska självklart dit, men det har jag ju redan skrivit typ 10 ggr! Utan barn dessutom *lyx*
    Egna märken kläder 50% och på resten (externa märken kläder, alla leksaker, inredning osv) 30% oftast...
  • Snorky
    Lejån skrev 2010-07-29 22:23:54 följande:
    Är det helt hundra att det är halva på Åhlens imorgon? Vet att ngn pratat med kundtjänst, men vågar man lita på det? :)
    Spanat lite i går på saker att shoppa men lät ju bli i avvaktan på halva.

Någon som vet hur deras eget märke är i skalkläder?

Jag har varit inne på tre Lindex utan att shoppa någonting... Hittade inte ett skit. Jo, en klänning till dottern på ett ställe men EN sak kan man ju inte köpa när det är 2 för 1 och när det är 2 för 1 så vill man ju hitta två saker som kostar ungefär lika mycket. :)

Kappahl fyllde på med rea idag där jag var, så hade det varit halva där hade jag handlat en hel del. De hade dock gjort om så det var halva reapriset på herr för alla nu.
    Ja, litar man inte på kundtjänst får man väl låta bli att gå dit, eller vad menar du??? vem skulle veta bättre?
    Åhlens brukar alltid börja halva rean på en fredag o förra året började de en vecka tidigare, så det borde stämma...
  • Snorky

var inte halva rean på leksaker i Örebro... bara 30%, o inte på Esprit-kläderna heller...

• Snorky
    Förälskad skrev 2010-08-02 19:44:16 följande:
    Jag skulle behöva en skottkärra, en sandlåda till ungarna och en dynlåda. Någon som har sett om det säljs ut något utav dessa någonstans?
    På maxi såg jag skottkärror på rea... om det var halva på 199??? eller om den kostade 199...
  • Snorky
    Förälskad skrev 2010-08-02 20:22:54 följande:
    Alltså inte en barn skottkärra, för det var väl en sådan du menade? Jag var lite otydlig kanske Flört

Jag har hittat en sandlåda nu iaf på kampanj. Det känns som att sandlådor är slutsålt överallt men den har ska jag köpa imorn om den finns kvar.
    Nä, jag menade en stor... det var såna jag såg, inga små
  • Snorky
    Sofeus skrev 2010-08-04 16:32:08 följande:
    Halva reapriset på lindex och halva reapriset på kappahl nu i butik!!
    fast inte allt på kappahl... bara vissa utvalda plagg... iaf i Örebro
  • Snorky

I Örebro har kappahl bara halva reapriset på märkta plagg, vilket är ytterst få, inte ens på allt som var med på första omgången. Konstigt det där... är väl bara att köra halva så de blir av med det... alla väntar ju iaf tills de kör halva.

• Snorky
    Flickmamma skrev 2010-08-13 19:08:32 följande:
    Ibland är rean billigare än halva reapriset. Såg en fin tröja för någon vecka sen på Lindex som hade kostat 149 kr, nedsatt till 99 kr och sen halva alltså 49.50 men den fanns inte i rätt storlek. Idag var jag in på¨Lindex i Lund och de hade slutat med halva reapriset men hade några snurrstänger med reakläder och där hängde tröjan i rätt storlek för 39,50. Knep den direkt!
    Men Lindex har ju sänkt sina kläder ytterligare efter att de tog bort halva rean... så all rea där är snorbillig. Jag köpte en klänning igår som kostade 199:- på reaprislappen... men alla klänningar sålde de för 79:-
  • Snorky
    winters skrev 2010-08-14 20:09:19 följande:
    På alla Lindex jag var på hade de först alla damklänningar för 79,50 och sedan 2 för 1 och efter det halva reapriset, så jag har fyndat många för 40 kr! :) Men det kanske har varit olika i olika butiker. 80 kr är ju billigt vilket som! :)
    jo, så var det här också. Men den klänningen jag köpte var inte nedsatt första omgången, utan kom på rea senare... eller jag såg iaf inte den innan. Tyckte iaf 79:- var ett himla bra pris!
  • Snorky
    star67 skrev 2010-08-20 10:11:28 följande:
    någon har beställd gummi stövlar från ellos, hur är de i stl ?? om hon har 14 cm  skulle stl 23 passa henne??
    dem hära !!  deras Måttabell stämmer??
    www.ellos.se/DetailPages/DetailPage.aspx?Cate...#
    inte säkert deras tabell stämmer, vet de som fått lov att skicka tillbaka stövlar för att det inte stämmt. Har tom ringt o frågat men de kan inte ge de riktiga innermåtten ändå, utan de hänvisar till tabellen (som inte stämmer).
Svar på tråden Halva reapriset!!! del 2