Överkänslig för ljud
Jag undrar om det finns någon annan som känner som jag inför ljud och vad det kan bero på.
Är extremt känslig för plötsliga och höga ljud, alltså så känslig så att när jag upplever oljud så blir jag oftast jätte arg för att det är såpass obehagligt, det triggar liksom igång hela min kropp känslomässigt.
Det jag stör mig mest på är när man tappar saker i bordet, metall som slår i backen, glasklirr, barnskrik och gnäll, TV;n är ett snäpp för högt (oerhört obehagligt!), min sambos samtalston om kvällarna. Det konstiga är att jag blir jätte arg på en 10;dels sekund när någon för "oljud", även jag själv. Det kan resultera i att jag snäser till eller bara struntar i att plocka upp det man tappat t ex.
När barn skriker/gnäller så gnisslar jag bokstavligt tänderna och känner en enorm frustration bubbla i kroppen.
Min sambo föreslog öronproppar, men det känns ju inte som en långsiktig lösning att gå runt med jämt och ständigt!
Vad kan det här bero på, eller är jag bara sådan som person, en blivande eremit?