• Jezamine

Blötlagt torrfoder/mängd?

Tar ett exempel.En hund äter ca 1 dl torrfoder/dag.Blötlägger man det blir det ju
    större mängd (om jag utrycker mig rätt).Skall man ge drygt 1 dl blött foder.El hela den mäng som det blir när man blötlägger? öRrig beskrivning,ja det kan hända.Men här finns ju expeerter på allt

Avstängd tills vidare
  • Svar på tråden Blötlagt torrfoder/mängd?
  • Stor mamma

ja jag brukar ej mäta mittfoder åt annat än valpar o kattungar. Hundarna o katterna har fri mängd torrfoder. Men skall du mäta så så är det det torra mängden som räknas. Alltså 1 dl torrt som du blötlägger.

• Jezamine
    Stor mamma skrev 2010-03-31 16:03:28 följande:
    ja jag brukar ej mäta mittfoder åt annat än valpar o kattungar. Hundarna o katterna har fri mängd torrfoder. Men skall du mäta så så är det det torra mängden som räknas. Alltså 1 dl torrt som du blötlägger.
    tack för svar,nu blev jag klokare
    Avstängd tills vidare
  • Jezamine
    Stor mamma skrev 2010-03-31 16:03:28 följande:
    Har du stora hundar? El modell mindre?
    Avstängd tills vidare
  • Jezamine
    Puma87 skrev 2010-03-31 22:13:40 följande:
    ca 1dl torrfoder + ½dl vatten
    Tack men det var inte vattenmängden jag avsåg
    Avstängd tills vidare
  • Puma87
    Jezamine skrev 2010-04-01 10:46:36 följande:
    Nej jag vet men det är wså du ska mäta dvs foder + vatten innan maten är blötlagd
    Kitty 081003
  • Jezamine
    Puma87 skrev 2010-04-01 11:52:12 följande:
    Nej jag vet men det är wså du ska mäta dvs foder + vatten innan maten är blötlagd
    Jo men det visste jag
    Avstängd tills vidare
  • Jezamine
    Puma87 skrev 2010-04-01 11:52:12 följande:
    Jag frågade hur mycket man skall ge hunden (om den vill ha) hela den mängden av det blötlagda fodret somdet blir när det är klart sas.
    Avstängd tills vidare
  • Puma87
    Jezamine skrev 2010-04-01 12:23:44 följande:
    Jag frågade hur mycket man skall ge hunden (om den vill ha) hela den mängden av det blötlagda fodret somdet blir när det är klart sas.
    ja och jag gav ett svar
    Kitty 081003
Svar på tråden Blötlagt torrfoder/mängd?