om inte pergotime fungerar...?
Hej hej!
Hej hej!
Hej. Jag är själv i den situationen att pergotime inte fungerar och jag undrar också vad nästa steg kan bli. Har du fått någon ny info sedan du startade denna tråd?
Oj, jag hann just skriva i den nya tråden (med samma fråga) som du skapat... vi kanske kan "träffas" där :)
Mvh. Babe
He he.. Jag såg precis det... Jag hann starta en ny tråd innan jag såg din.
När pergotime inte funkade på mig gick jag över på puregonsprutor. Efter nästan ett år med sprutor så kombinerade vi det med insemination.
När det heller inte gav nån graviditet så blev det ivf..
Nu är vi inne på vårt 8:e ivf. På ivf nr2 fick vi en busig liten son som blir två år nu.
På ivf nr 7 blev jag gravid och fick en liten pojke i februari. Men han föddes förtidigt och överlevde inte förlossningen.
Så nu kämpar vi vidare....
Så steget efter pergo är oftast puregon eller gonal-f. Funkar inte det får man göra ivf.
Dahlia: Tack för ditt svar! Oj, vilken resa ni gjort... kramar till dig vännen!!! Mina barn är prematurer alla tre, men har klarat sig bra, och ögonen tåras när jag läser om din son... styrka till er och lycka till! Kram!
Babe- Jag har ju två barn sen tidigare och båda är också prematur. Vecka 36 och 34..
Kanske vi är sånna som får prematura barn..
Hur tidiga var dina?
Tyvärr blev ju min tredje ännu mer prematur och då går det ju inte alltid som man önskar tyvärr
Ang sprutor så är det nog olika beroende på läkare om man både gör vul och lämnar prog prov. Men där jag gick var det bara vul som gällde och sen äl-test. Fick man inte utslag på äl-test fick man göra ett extra vul och sen ta en LH spruta som gör att man ägglossar.
Men vul behövs varje cykel eftersom man kan behöva ändra dosen under cykelns gång.
Så det är inte som pergo att man äter i fem dagar och så får man se hur det går.
Med sprutorna kan man hela tiden justera så man verkligen får ägglossning. Och då krävs vul varje cykel. Ibland får man göra både 2-3 och 4 vul under en cykel när man tar sprutor.
Dahlia: Tack snälla för ditt svar... jag ska träffa dr idag, hoppas så att vi får ngt att hoppas på iaf :).
Det blir nu provera+dubbel pergotime i 6 månader framöver... sen får vi se :)
Babe- Då "lider" vi nog av samma sak att vi helt enkelt bara föder förtidigt.
Vad kul att du får börja med pergo nu då efter en kur med provera. Håller tummarna att det går snabbt att bli gravid med pergo.
En fråga: Om inte pergotime funkar det då inte heller om man tar ovitrelle?
Ovitrelle tar man när en äggblåsa är lagom stor så den lossar.
Funkar inte pergo kan man inte ta ovitrelle för då har ju ingen äggblåsa vuxit till sig.
Beyond: Tack för svaret :)