Tycker om min sambons barn
Min sambo har barn sedan ett tidigare förhållande.
Och visst kan jag förstå dessa tjejer eller killar, men oftast är det ju tjejer som beklagar sig över sina "bonusbarn".
Men man visste ju vad man gav sig in på när man valde att börja träffa och senare flytta ihop med denna man som har barn sedan tidigare.
Visst kan mina känslor oxå svajja, och barn har ju sina trots och test perioder.
Men så kommer även ens egna barn att ha...
Hemma hos oss bestämmer vi båda lika mycket och vi frågar varandra om den andres åsikt innan vi tar några beslut.
Vi har bra kontakt med biomamman och hennes respektive och allt fungerar bra, vi hjälps åt så gott vi kan allihopa. Försöker lösa de olika situationerna som uppkommer så att alla blir nöjda.
Passa barnen åt varann på den andres vecka osv om man behöver resa bort eller liknande.
Jag tror allt handlar om de vuxnas kommunikation. Och tycker det är jobbigt att läsa om de "styvfamiljer" som det är mycket bråk i. För oftast är det barnen som hamnar i kläm och blir lidande, och det är ju inte deras fel.
Nu ska jag inte säga att jag är felfri, men försöker göra mitt bästa.
Nu väntar vi äntligen vårt första gemensamma barn, och jag tycker det är så himla gulligt när min sambos barn är så förväntansfulla på sitt syskon.
Tvekar inte en sekund på att jag kommer få massa hjälp från dom :)
Vet inte riktigt vad jag ville med detta, bara visa att det finns de "styvfamiljer" där det funkar faktiskt. Och jag hoppas att de som har problem kommer att kunna lösa dom för barnens skull.
Glad påsk på er!