Inlägg från: Trevlig eftermiddag |Visa alla inlägg
  • Trevlig eftermiddag

Ytterkläder till bebis?

Har du så många lager på ditt barn, alltså undertröja byxor och en liten jacka, strumpor och en mössa, så visst tror jag en filt räcker tills din man kommer med uppvärmd bil. Låt inte barnet sitta i för tjocka kläder i en varm bil.

Men du ska nog ha i beräkningen att ni kan bli stillastående någonstans så ha med dig en extrafilt isådanafall.

• Trevlig eftermiddag
    Anonym skrev 2010-04-02 01:49:10 följande:
    Det brukar vara skillnad i tjockleken mellan en tröja och en jacka. Det fiins gott om små jackor i olika material i storlek 56. Mitt barn är fött i juni och ändå bar jhan tunnare jacka på kvällarna. Man kan inte alltid skydda ett barn med filt man måste kunna lyfta upp dem utan att de ska behöva frysa.
    Nu antar jag/vi att bäbis sitter i en babyskydd som också ger värme, eftersom bäbis nu bara ska fraktas från sjukhuset och hem i en varm bil, och vi får ju anta att hon inte springer ut och väntar på bilen utan står inne och väntar. Min son är född i början av januari förra året då var det inte lika sträng vinter som i år, som det är idag, och jag hade då bara mössa, top/sparkdräkt, byxor, stickad jacka, strumpor, sockor, vantar och en filt på honom. Jag visste ju att han skulle åka från dörr till dörr. Det är värre med en överklädd bäbis, men självklart ska de ju inte frysa.  
Svar på tråden Ytterkläder till bebis?