• Lexis

K*B*N, pratar del 11

Hej alla FL:are!
    Jag behöver vagnhjälp och fick tips att vända mig hit.

Jag har en son på 1½ månad och jag behöver en vagn till honom.
    Eftersom jag fick veta om graviditeten ungefär 2.5månad innan han föddes så blev det med tight med tid och jag har därför ingen vagn förutom en lånad Brio Happy som jag för övrigt hatar.

Vi bor i lägenhet, har en relativt stor hiss och jag rör mig väldigt mycket. Vi åker alltså mycket tunnelbana, pendeltåg, buss, bil och tar mycket promenader. Jag vill även kunna ta med mig lillfisen när jag shoppar så vagnen får inte vara klumpig. Då jag har diskbråck kan inte vagnen vara för låg eftersom det blir påfrestande att lyfta fisen då. Helst vill jag nog ha svänghjul eftersom det verkar så bekvämt och enkelt men vet inte hur det funkar i snön?

Jag behöver verkligen er hjälp!

Kramar Alexis & Emir. Hjärta

• Lexis

Hej allihopa och tack för alla svar!!
    Brio Go har jag kollat på men den är ganska bred, Brio Sing är helt ok men rätt ful när man inte har liggdelen i.

Jag kollade på dessa vagnar igår: (klicka på bilden för att komma till hemsidan)

Vet inte vad en vagn ska väga men Brion jag har nu är tung, orerhört klumpig och jag hatar att det inte finns svänghjul! Jag var inne på Bugaboo men vet inte vad man ska ha för vagn där? Fanns ju flera olika. :-S

Btw, tack för alla gratulationer!!Hjärta
  • Lexis

Fröken Småland: Jag känner inte heller igen dem men fått tips från andra, men dem verkar dock inte heller äga någon.
    Åh väger den bara kring 9kg!? Låter ju himmelskt jämfört med skitvagnen jag har nu.

Jag har kollat lite på teutonia men den är ju så låg! :-/

• Lexis
    Ekorrfamiljen skrev 2011-02-13 16:07:30 följande:
    Brio Sing är ungefär lika ful som Bugaboo om du frågar mig. Det jag gillar är att den är hög, smidig att köra och lätt för mig att fälla upp/ihop och lyfta in i bilen.

Har börjat kolla efter syskonvagnar nu och vill importera, men det är ju det här med tull, moms och frakt. Har ni koll på bra butiker tjejer?
    Har kollat brio sing, men ja utan liggdel är den ju inte speciellt vacker.
    Men jag funderar på den

Hög är ett måste så där får den plus poäng!
  • Lexis

Jag kollar på Bugaboo nu men det finns ju olika.
    Bugaboo bee och Bugaboo Cameleon?

Kollar fortfarande på Brio Sing men är inte helt säker, såg någon som kommenterat att den är bred och inte funkar när barnet närmar sig 1-års ålder eftersom sittdelen är värdelös.

Men Crecent Diva 2.0 vet någon om den är bra? Den har väldigt små framhjul så den kanske inte fungerar i dagens läge? Dessutom ser den rätt låg ut?
    Gillar dock att den är grå.

Crecent comfort verkar ju mysig och bra, inga svänghjul vilket blir ett minus.
    Men att den är grå, mumma.

Vad är det för skillnad på Bugaboo Bee som kostar 5900:- och Bugaboo Cameleon som kostar 11000:- ???
    Tänkte även köpa beg men är så rädd att det är någon skitvagn jag köper. Dem är ju inte gratis precis...

Teutonia verkar också rätt låg, och som sagt med min rygg kan den inte vara låg.

• Lexis
    Fröken Småland skrev 2011-02-13 16:53:18 följande:
    Bugaboo Bee är en sulky, inget som jag rekommenderar till en bebis. En Cameleon är snordyr men går att köpa billigare från utlandet eller begagnat.

Crescent är Kina-tillverkade vagnar med kvalitet därefter. Man får vad man betalar för.

Brio Sing (eller ABC-design) låter ju annars som ett bra alternativ eftersom det är viktigt att den är hög. Kan inte komma på några riktigt höga vagnar just nu. Det skulle väl vara en Urban Jungle med liggdel men den brukar bara funka 4-5 månader innan bebisen är för stor för liggdelen och sen är det framåtvänt som gäller *bojkottar*

Det beror med andra ord väldigt mycket på vilket intresse och vilka ekonomiska resurser du har. Jag skulle vilja påstå att det finns en vagn för varje fas och varje väder och varje humör Men det blir lite dyrt Tomte
    Urban Jungle är väl en 3-hjuling? Tänker nämligen aldrig införskaffa mig en 3-hjuling efter att min lillasyster välte i sin.
    Jag har ingen speciell budget, eftersom sambon jobbar och har en relativt bra lön så kan vi tänka oss att betala max 7.000 men då ska vagnen vara värd pengarna också.
  • Lexis

Bara o sätta igång o leta då!
    Det är vid såna här tillfällen man önska att man hade liiiite mer än 2½mån på sig att fixa allt haha.

• Lexis

Vad är det för skillnad på en Bugaboo Frog jämfört med Cameleon? Ser ju nästan likadan ut?

• Lexis
    zasata skrev 2011-02-13 17:44:40 följande:
    Brio go. ;)
    Den är på tok för bred.
  • Lexis
    Fröken Småland skrev 2011-02-13 17:39:14 följande:
    Häftigt att du upptäckte så sent Har du lust att berätta lite om det?
    Självklart kan jag berätta det!

Jag kan erkänna redan nu från början att jag och killen var slarviga med skyddet men det hade inte hänt något tidigare så vi trodde inte att det inte skulle hända något nu heller.

Jag hade känt en bubblig känsla i magen i några veckor innan jag köpte ett graviditetstest - för skojs skull.
    Jag plussade och kontakta ungdomsmottagningen och fick en tid där, ytterligare ett gravtest gjordes och ett plus visades även där. Jag fick en UL tid rätt snabbt och där konstaterade min BM att jag hade gått så långt som närmare 30 veckor och skulle ha bebis på julafton 2010. Jag och killen har varit tillsammans sen sommaren -09 fick oss en chock men ack så glada vi blev!

Många undrar säkert hur f*n jag kunde gå runt och vara gravid så länge? Jag hade inget illamående, i princip regelbunden blödning, ingen halsbränna, brösten blev inte speciellt större och att min mage hade växt så minimalt trodde jag berodde på vad jag stoppade i mig. Det var nu i efterhand som jag förstod varför jag ville äta så mycket!

Vecka 30.

Dagen innan Emir föddes.

Svar på tråden K*B*N, pratar del 11